מטבוליק רובוטס

חברת מטבוליק רובוטס (Metabolic Robots) הישראלית, תחת החממה הטכנולוגית טרנדליינס אגטק (מופת), פיתחה רובוט המכונה Kai Zen 5 השולט על מערכות ההזנה הקיימות בלולים מודרניים.
בחברה טוענים כי בחקלאות התעשייתית כיום נעשה שימוש בציוד שאינו מאפשר גמישות בתוכנית ההזנה ומחייב התאמה ידנית חוזרת ונשנית של דפוסי ההזנה בהתאם לשינויים החלים בלהקה. עד כה לא נערכו מחקרים רבים לצורך שיפור ממשקי ההזנה בלולים; להקות העופות מתאפיינות בהבדלים רבים כדוגמת גזע, מין, העונה בשנה, הרגלי אכילה והתנהגות שונים במהלך שעות היום. השוני בין יצרני הציוד וסטנדרט הציוד הקיים בשוק יוצר חוסר איזון בין דרישות בעלי החיים להזנה לתפוקת המערכות, אלו מובילים למצוקות ועקה בקרב חברי הלהקה ובסופו של דבר יוצרים לחץ חברתי ואף אלימות בין העופות. מפתחי ה-Kai Zen 5 טואנים כי הרובוט פותר את הבעיות האלו ומאפשר הזנה מתאימה, לכל סוגי העופות לבשר ובכל תנאי ומשפר באופן משמעותי את איכות חיי העופות, וכפועל יוצא – את רווחיות החקלאי.
הרובוט מונע על ידי אלגוריתם ייחודי המאפשר למערכת שליטה על תוכנית ההזנה הקיימת והתאמתה לדפוסים רצויים ודפוסים גנטיים הטבועים בכל זן ומין של עופות, במטרה לאפשר אורח חיים תקין ללהקה כמכלול ולכל עוף כפרט בתת הקבוצה אליה הוא משתייך.

מטבוליק רובוטס

מטבוליק רובוטס מדווחת על ניסויים אותם ערכה, מהם עולה כי העופות מגיבים היטב להתניות ולמדו באופן מהיר סדרי אכילה חדשים שמאפשרים חלוקה נכונה ופיזור מיטבי של המזון ובעקבותיו נדידת להקות הענק בתוך המבנה הסגור ופיזורן באופן מיטבי. יתרונות הרובוט החדש ניכרים בירידה חדה של 30% בתמותה בלול במהלך חודשי הגדילה, תוך צריכת כמות קטנה יותר של תערובת צמחית יקרה. הטכנולוגיה אף מאפשרת לעופות תחושת שובע ושפע לאורך כל שעות היום, אחידות בחלוקת המזון בין הפרטים והרגלי התנהגות קבועים. הקניית הרגלי אכילה קבועים מעוררים חילוף חומרים טוב יותר והתנועה המוגברת מעודדת פעילות חברתיות ואלו משפרים משמעותית את חוסנם הגופני והנפשי ואת החיוניות של בעלי החיים. לבסוף, המערכת מנטרת באופן מדויק את הרגלי האכילה בלהקה ושל תתי הקבוצות לאורך כל שעות היום והלילה, מעבדת אותו ולראשונה אי פעם מאפשרת לזהות זיהומים ומחלות בכל לול בעולם בשלבים מוקדמים מאוד ובכך להגיב במהרה למניעת הידבקות פוטנציאלית של לולים נוספים.
מטבוליק רובוטס הוקמה בשנת 2013 והיא פועלת במסגרת החממה הטכנולוגית טרנדליינס אגטק (מופת), המתמקדת בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום החקלאות. בחברה הושקעו קרוב למיליון דולר ממשקיעים חיצוניים, לצד השקעות מקבוצת טרנדליינס ומהמדען הראשי. מהחברה נמסר כי היקף הוק הראשוני של ה-Kai Zen 5 מוערך ב-300 מיליון דולר לשנה. בחודשים הקרובים תציב החברה מערכות BETA מתקדמות בישראל, גרמניה ואקוודור. לקבלת פרטים נוספים אודות הרובוט ללולים, ניתן ללחוץ כאן