,

גיר רציף גם לקלאאס

קלאאס אריון Cmaticיצרנית המיכון החקלאי הגרמנייה קלאאס – הגדולה בעולם שבידיי המשפחה המייסדת – משיקה גרסאות גיר רציף לסדרת האריון שלה תחת השם 'אריון Cmatic'. סדרת האריון הנה הסדרה הרחבה ביותר בקלאאס (בסה"כ 16 גרסאות) ולמעשה מחולקת לשלוש תת-סדרות, לפי טווחי הספק, הנבדלות זו מזו גם בעיצוב ובעוד מכלולים מכאניים. בסה"כ כוללת הסדרה טרקטורים בטווחי הספק של 95-184 כ"ס. גרסאות ה-Cmatic תוצענה בשלב זה בגרסאות החזקות יותר – 7 במספר – מהאריון Cmatic 530 עם 145 כ"ס ועד לאריון 650 עם 184 כ"ס.קלאאס אריון Cmatic
הגיר הרציף מכונה בקלאאס EQ200 והנו פרי פיתוח מלא ועצמאי של מחלקת הפיתוח של קלאאס (CIT) – עובדה שהפתיעה רבים שציפו לגרסת גיר רציף לסדרה, אך הניחו שהחברה לא תיכנס לפרויקט שכזה בכוחות עצמה, אלא תעדיף לרכוש מוצר מוגמר "מהמדף". ממעט הפרטים הטכניים ששוחררו על ידי קלאאס ניתן להבין כי מדובר בגיר מורכב ומתקדם ביותר, המשלב בין העברת כוח הידרוסטאטית ומכאנית, כאשר המעבר בין 2 יחסי ההעברה העיקריים נעשה באופן אוטומטי ובאותו הזמן הופכת משאבת השמן למנוע הידראולי ולהיפך, עם המעבר בחזרה ליחס ההעברה השני.
קלאאס תחל בשיווק גרסאות הגיר הרציף של האריון בקיץ הבא (2014). לקבלת פרטים נוספים על דגמי הקלאאס אריון Cmatic מהיבואן לארץ, ניתן לפנות לחברת אגרו תמיר מכפר תבור.