,

AGCO פולש לרוסיה

טקס החתימה על הסכם השת"פ בין סטיב קלארק (משמאל), סגן נשיא למכירות ושיווק ב-AGCO לבין זיגפריד וולף, יו"ר Russian Machines; עומד מאחור ומשגיח: ולדימיר פוטין, נשיא רוסיהנציגי קונצרן המיכון החקלאי האמריקאי AGCO ונציגי יצרנית המיכון והציוד הרוסית Russian Machines חתמו על הסכם שיתוף פעולה ביניהן. ה'שושבין' במעמד החתימה – ומכאן ניתן להבין את חשיבות ההסכם – היה לא פחות מנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. עיקרי ההסכם הם ייצור משותף של מגוון כלים חקלאיים וחלקי חילוף ברוסיה. שתי החברות דיווחו על השקעה משותפת של כ-100 מיליון דולר שתתפזר על פני שלוש השנים הבאות. המיזם המשותף עתיד לצאת לדרך בתחילת 2014, באמצעות בניית מפעל ענק בו יורכבו וייבנו מגוון כלים חקלאיים ב-Golitsyno הסמוכה למוסקבה, מפעל בשטח בנוי של למעלה מ-27,000 מ"ר על שטח אדמה בגודל 125 דונם. המתחם יכלול בנוסף לאולמות ייצור והרכבה גם אולמות תצוגה, מחסנים, חניונים, מרכז הובלה והעמסה ומרכזי לימוד והדרכה להכשרת והשתלמויות העובדים וחקלאים. טרקטור וקומביין מתוצרת מסי פרגוסון ברוסיה
בהודעה לעיתונות הסבירו שני הצדדים על מטרה משותפת, והיא "מתן מענה מלא לחקלאים ברוסיה, עם היצע מיכון, כלים וטכנולוגיה מהשורה הראשונה – הכל תחת קורת גג אחת".
AGCO הנו כיום היצרן השלישי בגודלו בעולם בתחום ייצור המיכון החקלאי והטרקטורים (אחרי קייס וג'ון דיר) המייצר ברחבי העולם ושמטהו ממוקם בג'ורג'יה, ארה"ב. בין יתר המותגים שבבעלותו נמצאים מסי פרגוסון, פנד, ואלטרה וצ'לנג'ר.
Russian Machines מאגדת תחתיה את כל החברות הקשורות בייצור מכונות וכלי רכב בקבוצת Basic Element, בהן קבוצת GAZ, יצרנית חלקי הרכב RM Systems, יצרניות רכבות, מטוסים, צמ"ה וציוד לשימוש צבאי. מפעל הרכבת רכב של GAZ בבעלות קונצרן Basic Element
Basic Element הנה חברת השקעות הנמצאת בשליטת אולג דריפסקה, מעשירי רוסיה שהונו הוערך השנה בלמעלה מ-8.5 מיליארד דולר. הקונצרן מושקע במגוון חברות בתחום האנרגיה, המחצבים (בעיקר אלומיניום), תיירות, פיננסים, רכב ועוד. שתי החברות לא פרטו בשלב זה אודות תוכניות ייצור או סוגי כלים שיפותחו ו/או ייוצרו יחד.