,

ג'ון דיר: סדרה 5 מתרעננת

ג'ון דיר 5100M ג'ון דיר 5100Mג'ון דיר חושפת פרטים ראשונים אודות סדרה 5 הרחבה והמעודכנת שלה, סדרות טרקטורים קומפקטיים רב תכליתיים המיועדים לשרת במגוון תפקידים במשקים ובחוות קטנות, משתלות ואף בשירות מוניציפאלי. סדרה 5 כוללת תתי-סדרות ייעודיות, המרחיבות את ההיצע למגוון רחב של משתמשים שונים – כולן מתבססות על אותה הפלטפורמה בסיסית.
סדרה 5G הוצגה לראשונה ב-2009 ונועדה לשרת משקים או חוות קטנות, ככלי רב-שימושי וורסטילי הכולל גם אפשרות לעבודה יעילה עם מעמיס קדמי. לקראת 2014 מוצעים דגמי 5G סטנדרטיים – עם או ללא תא מפעיל סגור, לצד גרסת 5GH מוגבהת לה 4 גלגלים שווים בגודלם והמיועדת לגידול ירקות, מטעים וכרמים. גרסת ה-5GH המוגבהת מציעה מרווח גחון מינימאלי בן 78 ס"מ.הדגם החזק בסדרה 5M הוא ה-5115M עם 115 כ"ס הדגם החזק בסדרה 5M הוא ה-5115M עם 115 כ"ס כל דגמי סדרה 5G מוצעים עם הינע 2×4 או 4×4. לצד העיצוב החדש והמעודכן לו זכו כל דגמי הסדרה, מתגלות החדשות המעניינות באמת מתחת לחופה הקדמית; המנועים הוחלפו במתקדמים ונקיים יותר (העומדים בתקני B3) המוצעים בטווחי הספק של 75, 80, 85 או-90 כ"ס, בהתאם לגרסה. מדובר במנוע 3.4 ליטר טורבו-דיזל מתקדם עם 4 צילינדרים ומערכת הזרקת מסילה משותפת מתוצרת …FPT (פיאט). בגרסת המנוע החזקה ביותר – עם 90 כ"ס – מאפשרת מערכת ניהול מנוע מתקדמת (אופציה) תוספת של 9 כ"ס ב-2,300 סל"ד ועלייה של כ-5% בהספק ה-PTO, כאשר יש צורך בכוח נוסף בהפעלת כלים רתומים. בג'ון דיר מדווחים כי מנועים אלו מספקים הספק קבוע בטווח של 400 סל"ד וגידול במומנט של לא פחות מ-31% ביחס לדגמים היוצאים.בסדרה 5G החדשה מותקנים מנועים מתוצרת המתחרה הגדולה FPT (פיאט) בסדרה 5G החדשה מותקנים מנועים מתוצרת המתחרה הגדולה FPT (פיאט) סדרה 5G (הכוללת גם את תת-הסדרה 5GH) מוצעת עם אפשרות בחירה בין 3 תיבות הילוכים שונות. כבסיס מוצעת תיבת 12/12 המאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 30 קמ"ש והמוצעת הן לגרסאות ה-2×4 והן לגרסאות ה-4×4. תיבה זו מיועדת למפעילים המבלים רוב זמנם בחצר המשק ובסביבתו, ומבצעים פעולות בסיסיות עם הטרקטור, ללא צורך להתנייד למרחקים גדולים ועם דרישה למינימום הוצאות. אופציה שנייה היא תיבת 24/24 המוגבלת אף היא למהירות מרבית של 30 קמ"ש והאופציה השלישית היא תיבת 24/12 עם תיבת העברה Hi-Lo אלקטרו-הידראולית, Power Reverser, אפשרות להילוך זחילה (עד ל-500 מ'/שעה) ומהירות מרבית של 40 קמ"ש. סדרה 5G מוצעת עם ספיקה של עד 126.4 ליטר/דקה ויכולת הרמה סטנדרטית בקצה הזרועות האחוריות של עד 2,700 ק"ג, עם אופציה לעד 3,200 ק"ג. כאמור, ניתן לקבל את דגמי הסדרה עם תא מפעיל סגור – חדש, או ללא סגירה. תתי סדרות נוספות בסדרה 5G עודכנו עיצובית אך נותרו עם דור המנועים הקודם (העומד בתקני A3) – בנפח 4.5 ליטר עם 80-100 כ"ס. מדובר בגרסאות 5GF ו-5GV המיועדות למטעים וכרמים בהתאמה. כמו כן מוצעת גרסת Low-Profile מונמכת המכונה 5GL המיועדת לתפקד (גם) במקומות סגורים ונמוכים (רפת, דיר, חממות וכיו"ב). כל דגמי סדרה 5G מוצעים כאופציה עם הכנה למעמיס קדמי או עם מעמיס מקורי מדגמי H240 או H260 מקוריים, מתוצרת ג'ון דיר.גרסת ה-5090GH עם 4 גלגלים זהים בקוטרם והינע כפול מיועדת לגידולי ירקות הודות למרווח הגחון הגבוה גרסת ה-5090GH עם 4 גלגלים זהים בקוטרם והינע כפול מיועדת לגידולי ירקות הודות למרווח הגחון הגבוה סדרה 5M פונה אל קהל משתמשים דומה, אך הנדרשים לעוד הספק וקשיחות בטרקטור שלהם ודגמי הסדרה מציעים מרכז כובד נמוך משל דגמי סדרה 5G המקבילים, מה שהופך אותם למותאמים טוב יותר לאזורים הרריים או משופעים. כאן מוצעים שני מנועים, שניהם מתוצרת ג'ון דיר, מעודכנים ועומדים בתקני 3B: הראשון הוא 2.9 ליטר המוצע בדגמים החלשים בסדרה, עם 75 כ"ס. המנוע השני הוא בנפח 4.5 ליטר ומוצע בהספקים של 85, 100 ו-115 כ"ס. מנועים אלו, כך ג'ון דיר, שופרו ביחס לקודמיהם בסדרה בין השאר באמצעות מערכת הזרקת דלק אלקטרונית חדשה ומתיימרים להציע בממוצע חיסכון של כ-11% בצריכת הדלק. דגמי סדרה 5M מוצעים אם שני תאי מפעיל לבחירה – סטנדרטי ונמוך, המביא את הטרקטור לגובה מרבי של 248 ס"מ, גם עם צמיגי 28" שהם הגדולים המוצעים בסדרה זו. ניתן לקבל את דגמי הסדרה גם עם תא מפעיל פתוח או בגרסת מטעים/כרמים המכונה 5M Narrow המתהדרת ברוחב חיצוני מרבי של 172 ס"מ.ג'ון דיר 5090G ג'ון דיר 5090G בסדרה 5M מוצעות שתי תיבות הילוכים לבחירה: הבסיסית היא 16/16 סינכרוניים ו-Power Reverser. האופציה המתקדמת יותר היא 32/16 עם Power Reverser ותיבת העברה Hi-Lo אלקטרו-הידראולית והילוך זחילה עד למהירות של 300 מטר/שעה. גם את דגמי סדרה זו ניתן להזמין עם הכנה או עם מעמיסים מקוריים מהמפעל; כאן מדובר בדגמי ה-H260 וה-H310 שעברו בתורם עדכון מקיף לקראת שנת הדגם 2014.