,

JCB מעדכנת מעמיסים טלסקופיים קומפקטיים

לפני כשנה השיקה JCB הבריטית את צמד המעמיסים הטלסקופיים TM 320 ו-TM 320 S (עם 125 ו-145 כ"ס בהתאמה) עתה מושקים צמד המעמיסים הטלסקופיים הקטנים יותר – TM 180 ו-TM 220 – לאחר רענון, מקצה שיפורים ועדכונים.מעמיס טלסקופי ג'י.סי.בי TM180
"אלו כלים שתוכננו ומיועדים עבוד השוק החקלאי" אומר ריצ'רד פוקס-מארס, מנכ"ל JCB. "מקצה השיפורים אותו ערכנו לצמד מעמיסי ה-TM הקומפקטיים נועד להשאיר אותם בקדמת ההיצע בתחום". אם בנושא המראה והעיצוב תתקשו להבחין כי מדובר בכלים משודרגים ומעודכנים (בגדול, החלק האחורי זכה לכמה נגיעות עיצוב ו…זהו), הרי הרשימה מלמדת כי מתחת למראה המוכר מדובר בכלים כמעט חדשים. ראשית – המנוע. את מנוע הדויץ הוותיק, מקורר האוויר (!), 4-צילינדרי בנפח 2.9 ליטר מחליף ספק כוח מתקדם בהרבה מתוצרת קוהלר (Kohler), מדגם 2504 TCR (כשמו כן הוא: 2.5 ליטר עם 4 צילינדרים, מקורר מים…). מנוע זה מכוייל לספק 65 כ"ס ב-TM180 (היה 63 כ"ס) והספק דומה למוצע בדגם היוצא של ה-TM220 שנותר כפי שהיה 75 כ"ס. מנוע זה מצויד במערכת הזרקה במסילה משותפת, 4 שסתומים לצילינדר, מערכת פליטה מתקדמת והעומדת בתקני Euro Stage 3B / US Tier 4 ושיפור משמעותי בצריכת הדלק במומנט המרבי ובטווח המומנט היעיל – 27.5 קג"מ כבר ב-1,000 סל"ד ו-30.6 קג"מ מרביים ב-1,500 סל"ד (מתייחס ל-TM220). ב-JCB טוענים, בהיגיון רב, שעם המנועים החדשים והמתקדמים יורדת צריכת הדלק באופן משמעותי (לא דווח עד כמה), וכך גם עלויות התחזוקה הכוללות והטיפולים. בסעיף זה יש לציין עוד את מרווחי החלפת השמן שעומד עתה על 500-750 שעות, בהתאם לסוג ואופי השימוש בכלי. הכוח מועבר בשני הדגמים באמצעות מערכת הידרוסטטית אל כל הגלגלים, דרך שני יחסי העברה לבחירה.
כאמור, המנוע הוא "עיקר החדשות" אך לא רק; החלק האחורי של השלדה תוכנן מחדש ומותאם עתה לאפשר גרירת נגרר במשקל של עד 3.5 טון. ב-TM180 מוצעת כאופציה מערכת high-speed (לא הוצעה בדגם זה עד כה, רק ב-TM220) המאפשרת לשלב ל"הילוך מהיר" המעלה את מהירות הנסיעה המרבית מ-20 ל-35 קמ"ש, ובעצם "משחררת" את הכלי מכבלי המשק או החצר ומאפשרת חופש תנועה וניידות למרחקים גדולים יותר מעד כה. ב-TM220 ממשיכה המערכת להופיע ברשימת התוספות, וכאן מדובר במהירות מרבית של 40 קמ"ש.
בשני הדגמים מוצעת מעתה גם כאופציה נעילת דיפרנציאל קדמית – בנוסף על האחורית הסטנדרטית – לשיפור האחיזה, העבירות והביצועים בתנאי אחיזה קשים (בוץ, תחמיץ, רצפה חלקה וכיו"ב).
כושר ההרמה המרבי נותר בשני הדגמים כפי שהיה – וכפי שהשם מלמד: 1.8 טון ב-TM180 ו-2.2 טון ב-TM220. לטובת השימוש היעיל בתנאי אמת, מציינים ב-JCB יכולת הרמה של למעלה מטונה ב-TM180 ו-1.25 טון ב-TM220 כאשר הזרוע הטלסקופית פתוחה במלואה. בשני הכלים הגובה המרבי להרמת מטען עומד על כ-4.5 מ'.מעמיס טלסקופי ג'י.סי.בי TM220
ב-JCB טוענים כי "הנדסת האנוש ועיצוב הפנים כמעט ולא שונו – מאחר וגם עתה הם בחזית הסגמנט", אך למרות היעדר הצניעות בהכרזה זו, מסבירים באותה הנשימה כי עיצוב הפנים עודכן קלות, לוח המחוונים שונה והוחלף בברור ועשיר יותר ומערכת מוט התפעול (ג'ויסטיק) הוחלפה בחדשה, נוחה וארגונומית יותר. מערכות הבטיחות כוללות מערכת למניעת העמסת יתר והתהפכות.
החשיפה המלאה של המעמיסים המעודכנים תיעשה במסגרת תערוכת 'אגריטכניקה' הקרובה, בנובמבר בגרמניה. יחד עם שני אלו יוצגו באגף המעמיסים של JCB באופן רשמי גם דגמי ה-Farm Master 435S Agri וה-413S Agri עליהם סיפרנו לכם כבר, עם חשיפת הפרטים הראשונים אודותיהם.
לקבלת פרטים נוספים על המעמיסים הטלסקופיים החדשים של JCB ניתן לפנות ליבואן בלחיצה כאן.