דויץ-פאהר משיקה קומביינים חדשים

דויץ-פאהר הנה יצרנית גרמנייה של ציוד חקלאי וטרקטורים שנוסדה ב-1977 כתוצאה מאיחוד בין שתי יצרניות נפרדות ו-ותיקות מאוד, ונמצאת מאז 1995 בבעלות קונצרן סאמה דויץ-פאהר (SDF). כיום מדובר במותג השייך כאמור לקונצרן האיטלקי, אך המוצע בצבעי הירוק-בהיר המוכרים ותחת השם המוכר ומצליח בעיקר במדינות דוברות גרמנית במרכז אירופה.
ייחודה של דויץ-פאהר בקונצרן הוא בעובדה שהיא מייצרת – בנוסף לטרקטורים וציוד חקלאי אחר – גם קומביינים, כיחידה מבין יתר המותגים השייכים ל-SDF (הורלימן, למבורגיני, סאמה ו-גרגור).
עד כה כלל ההיצע העדכני סדרה אחת – סדרה 60 – הכוללת 10 דגמים בטווחי הספק של 222-366 כ"ס עם מיכלי תבואה בנפח 6,500-8,500 ליטר ורוחב שולחנות מ-420-900 ס"מ.

קומביין דויץ פאהר מסדרה C9000

קומביין דויץ פאהר מסדרה C9000

עתה משיקה דויץ-פאהר סדרה חדשה לגמרי של קומביינים – סדרה C9000 – הממוקמת מעל לסדרה 60 מבחינת גודל, ביצועים והספק, עם 2 גרסאות בסיסיות המוצעות כל אחת כגרסה רגילה או כגרסת TSB המיועדת לעבוד בשטחים משופעים עם זוויות טיפוס וצד של עד 20 ו-6 מעלות בהתאמה. הפרט הבולט ביותר בקומביינים החדשים מבית דויץ-פאהר, תרתי משמע, הוא ללא ספק העיצוב; צביעה מעודכנת, שימוש בקווים ישרים ותא המפעיל החדש מבדלים סדרה זו מיתר דגמי הקומביינים של דויץ-פאהר. על העיצוב אחראית סדנת העיצוב הנודעת ג'יוג'ארו האיטלקיה, הפועלת מזה זמן עם קונצרן SDF. תא המפעיל הוא חדש לגמרי ומתיימר להציע שדה ראייה מעולה, מרווח נדיב למפעיל ושפע אבזור לשיפור תנאי השהייה בכלי, גם לשעות ארוכות. מערכת התאורה החיצונית תוכננה כאן מחדש ואמורה להציע תנאי אור מספקים לעבודה גם לאחר רדת החשיכה. עוד נזכיר מראות מתכווננות חשמלית, כיסא מפעיל חדש הניתן לכוונון מלא ומקרר אינטגראלי בנפח 21 ליטרים.

קומביין דויץ פאהר מסדרה C9000

הדגם הראשון הוא ה-C9205 TS המצויד במנוע דויץ TCD L6 T4i SCR עם 6 צילינדרים, בנפח 7.8 ליטר המציע 334 כ"ס, וכאמור מוצע גם כ-C9205 TSB עם מפרט דומה. החזק יותר – ולמעשה הקומביין החזק ביותר המיוצר על ידי החברה – הוא ה-C9206 TS (וה-C9206 TSB לתנאי עבודה משופעים) המצויד במנוע דומה אך המכויל לספק 395 כ"ס. דויץ פאהר מציעים כאופציה מערכת זחלים קדמית והינע אחורי הידראולי לנדרשים לעבוד בתנאי קרקע בוציים או בעלי אחיזה רעועה, יחד עם מערכת למניעת החלקה. הן עם זחלים והינע אחורי והן בתצורה קונבנציונלית, עם הינע קדמי בלבד, עומדת מהירות הנסיעה המרבית על 30 קמ"ש.
בדויץ פאהר מבטיחים עוד כי כל המנגנון המכאני של הכנסת, עיבוד והוצאת התבן עודכן ושופר לטובת עבודה יעילה, מהירה ומדויקת יותר, וכך גם מערכות הסינון וניקוי המסננים.

קומביין דויץ פאהר מסדרה C9000

קומביין דויץ פאהר מסדרה C9000

דויץ פאהר אינה נמנית אל בין יצרניות הקומביינים הגדולות באירופה אך מוצריה נחשבים איכותיים והמכירות עולות באיטיות אך בהתמדה. דויץ פאהר רכשה את יצרנית הקומביינים הקרואטית דורו דקוביץ' (Duro Dakovic) ב-2003 במטרה להגדיל את נפח הייצור ולהציע כלים זולים יחסית לשווקים במזרח אירופה ובמדינות מתפתחות. רוב מכירות הקומביינים של דויץ פאהר כיום הן בגרמניה (23% מסך המכירות), צרפת (17%) ובריטניה (5%). לקבלת פרטים נוספים מיבואני דויץ פאהר לארץ ניתן ללחוץ כאן