מקצרה מסדרה WR של מסיי פרגוסון, המיוצרת על ידי Hesston השייכת אף היא לקונצרן AGCO

AGCO האמריקאי, קונצרן מיכון חקלאי וטרקטורים הכולל בין היתר את המותגים מסיי פרגוסון, פנד, ואלטרה, גלנר, רו-גייטור, אגקו-אליס וצ'לנג'ר, מפרסם את התוצאות העסקיות שלו לרבעון השני של 2013 בסימן עלייה במחזור וברווחים. הקונצרן, שסיים את 2012 עם הצלחה מרשימה, ממשיך לעשות חיל. ברבעון השני של 2013 הרוויח הקונצרן 213.1 מליון דולר – עלייה נאה ביחס לרווחי הרבעון המקביל אשתקד, שעמדו אז על 202.1 מליון דולר. עוד חושף הקונצרן כי מחזור המכירות ברבעון האחרון הגיע לכ-3.0 מיליארד דולר – עלייה של יותר מ-13% בהשוואה למחזור ברבעון המקביל אשתקד. באגקו מדווחים בסיפוק על עליות במכירות בכל השווקים: בדרום אמריקה מדובר על עלייה של 28% ביחס לתקופה המקבילה ב-2012, באסיה פאסיפיק העליה היא בשיעור של 18%, באירופה, המזה"ת ואפריקה – עלייה של 12% ובצפון אמריקה – עליה של 8%.

טרקטור זחלילי צ'לנג'ר מסדרה MT800C

קונצרן אגקו נוסד ב-1990 ומטהו יושב בג'ורג'יה. הקונצרן מעסיק כ-18,000 עובדים ונשען על רשת של כ-3,100 סוכנים בלמעלה מ-140 מדינות. הקונצרן הוקם על ידי חבורת מנהלים בכירים בחברת דויץ-אליס הגרמנייה (לשעבר בעליה של יצרנית הטרקטורים דויץ-פאהר, שכיום בבעלות סאמה האיטלקייה) שפרשו מהחברה-אם ורכשו את פעילות החברה בצפון אמריקה, כחמש שנים לאחר שזו האחרונה רכשה את יצרנית המיכון החקלאי והטרקטורים האמריקאית הוותיקה אליס צ'אלמרס. לאחר רכישת הסניף האמריקאי על ידי המנהלים הגרמנים שונו הטרקטורים שיוצרו על ידי דויץ-אליס ל-AGCO-Allis והקומביינים של דויץ-אליס, שכונו גלנר (Gleaner) הפכו למותג הקומביינים של הקונצרן בהתהוות, ממותג בפני עצמו.

קומביין גלנר (Gleaner) מדגם S77

ב-1991 נרכשה חברת הסטון (Hesston) – מומחית במכונות לעיבוד חציר וקש ובעלת אי-אלו פטנטים וטכנולוגיות חשובות בתחום ושנתיים מאוחר יותר נרכשה יצרנית הטרקטורים ומכונות הזריעה White מקייס ושולבה בקונצרן. באותה השנה, 1993, רכש הקונצרן הגדל במהירות את פעילות מסיי פרגוסון הקנדית במקור בצפון אמריקה, וב-1995 נרכשו יתרת אחזקות החברה, שבין השאר כבר היתה בעליה של לנדיני האיטלקיה. מסיי פרגוסון מהווה את עמוד השדרה של אגקו בכל הקשור לייצור טרקטורים ולמעשה היא מייצרת בנוסף גם טרקטורים עבור המותגים צ'לנג'ר ואגקו-טרקטור.

מזרעה מתוצרת White הנגררת על ידי טרקטור צ'לנג'ר

ב-1997 בוצעה ככל הנראה אחת הרכישות המשמעותיות של הקונצרן, עם רכישת יצרנית הטרקטורים הגרמנייה פנד (Fendt). פנד נחשבה (ונחשבת עדיין) כמותג עילית בתחום החקלאי ולאחד המתקדמים ואיכותיים בעולם. הידע והטכנולוגיה שהגיעו עם פנד אפשרו לאגקו קפיצת מדרגה טכנולוגית לפנים, כאשר במקביל התחזקה האחיזה של מותגי ומוצרי הקונצרן באירופה, שכן פנד הגיעה עם שרשרת הקשרים והשותפים האירופאיים שלה. ב-2002 הרחיב הקונצרן את היצע הטרקטורים שלו עם רכישת פס הייצור והשם צ'לנג'ר מקטרפילר – חטיבת הטרקטורים החקלאיים של קונצרן הצמ"ה הענק, שהתפרסמה בעיקר בהיצע הדגמים המונעים זחלים שייצרה. רכש משמעותי נוסף מתייחס לרכישת ואלטרה הפינית – עוד יצרנית איכות אירופאית, שיחד עמה נרכשה גם יצרנית המנועים בבעלות ואלטרה – SISU Power והסכמי שת"פ וייצור משותפים עם אייכר (הגרמני לשעבר) ההודי, לייצור טרקטורים בתת היבשת הענקית. ב-2007 רכש אגקו 50% מיצרנית הקומביינים האיטלקייה לברדה, שחולקת מאז טכנולוגיה עם אגף הקומביינים במסיי פרגוסון, על מנת להתחזק בשווקים האירופאיים. מאז 2012 מייצרים במסיי פרגוסון טרקטורים גדולים המיועדים להתחרות בעיקר עם היצרניות הגדולות בצפון אמריקה בשוק כלי העיבודים הגדולים.

טרקטור פנד 200 ואריו