פנד – סדרות X ו-P

קומביינים פנד מסדרה X ו-P

מותג העילית הגרמני פנד (Fendt) משיק שתי סדרות קומביינים חדשות המתיימרות לדלג היישר לפסגת הקטגוריה. המותג הגרמני הוותיק נוסד ב-1937 ונמצא מאז 1997 בבעלות קונצרן AGCO האמריקאי (אליו שייכים בין השאר המותגים המפורסמים מסיי פרגוסון, וואלטרה ועוד) ונחשב לגולת הכותרת בכל הקשור לידע, מחקר ופיתוח וטכנולוגיה מתקדמת. באירופה, בעיקר בשוק הגרמני הגדול, נחשב המותג למוביל באי-אלו קטגוריות – גם בנתוני המכירות, וזאת למרות מחיר בסיסי הגבוה משל יתר המתחרים.

קומביינים פנד מסדרה X ו-P

זה עתה ערכה החברה אירוע השקה לשתי סדרות הקומביינים החדשות בשטח חווה חקלאית בקרבת העיר לייפציג בגרמניה; מדובר בסדרות X ו-P החדשות, המוצגות כדגמי 2014 שמכירתן ללקוחות הראשונים תחל כבר במהלך השבועות הקרובים. האותיות X ו-P משמשות סדרות קומביינים בחברה מזה שנים אחדות ולטענת פנד מהווים הדגמים שהוצגו כלים חדשים לגמרי, שתוכננו מן המסד ועד לטפחות מחדש.

קומביינים פנד מסדרה X ו-P

שתי הסדרות כוללות את הקומביינים הראשונים בייצור שמנועיהם עומדים בתקני יורו 4 ו-Tier 4. המנועים הנם מתוצרת AGCO Power – שישה-צילינדרי בנפח 8.4 ליטר ו-7-צילינדרי ייחודי בנפח 9.8 ליטר, שהנו כיום המנוע הסדרתי היחיד בעל 7 (שבע) בוכנות בייצור, המשרת רכב מנועי יבשתי. דגמי ה-X וה-P נבדלים אלו מאלו ברמות ההספק ובגודל. סדרה P היא הקטנה יותר, עם טווח הספק הנע מ-379 ועד 404 כ"ס כאשר דגמי ה-X מתהדרים עם הספק של 496 כ"ס נדיבים עוד יותר. שולחנות הקציר הנם מדגם ה-PowerFlow של פנד, וכוללים את 'חילזון' הכנסת התבואה למערכת הגדול בשוק כיום, לטענת היצרנית: קוטר של 76.2 ס"מ ורוחב עד 9.2 מ' בסדרה P ו-10.7 מ' בסדרה X. גם נפח מיכלי התבואה הם מהמרשימים בשוק עם 10.5 מ"ק ועד 12.5 מ"ק, תלוי בגרסה.

קומביינים פנד מסדרה X ו-P

שתי סדרות הקומביין החדשות מוצעות גם בגרסאות AutoLevel המאפשרת פילוס הכלי בעבודה בשיפועים של עד 12 מעלות לצדדים. המתכננים הקדישו תשומת לב מרבית לממד הרוחב והצליחו להגיע לרוחב חיצוני של הקומביינים (בלי השולחן, כמובן) של פחות מ-3.5 מ', לטובת נוחות בתנועה על כביש ציבורי. רוחב זה נשמר הן עם הצמיגים הסטנדרטיים (710/75R34) והן עם זחלים ברוחב 66 ס"מ (מלפנים בלבד) היוצרים יחד שטח מגע של 1.23 מ"ר. סדרות הקומביינים החדשים של פנד כוללות גם מערכת תאורה היקפית רבת עוצמה, בה ניתן לכוון מתוך תא המפעיל את הזקורים הראשיים לפי צורכי ותנאי העבודה.
המותג פנד לא מיובא באופן סדיר לארץ.

עוד חדשות על קומביינים חדשים באתר:
ניו הולנד CX8000
לברדה M400
קייס Axial Flow החדשים
קלאאס לקסיון 780
וורסטיל RT490
Tribine – הקומביין הגדול בעולם

קומביינים פנד מסדרה X ו-P