210 קמ"ש על טרקטורון כיסוח... הקסדה מומלצת
כנראה שרק לבריטים יכול להיות חוש הומור שכזה – שילוב נדיר של דמיון, טירוף ומציאות מדומה. אל תהססו לקרוא את המספרים שעוד מעט נציין כאן פעמיים; גם אנחנו קראנו אותם כמה פעמים, להאמין שאין כאן טעות או מתיחה. אז ככה:
מה שאתם רואים כאן זה מה שזה – טרקטורון כיסוח אדום, מתוצרת הונדה. רק מה? זה לא בדיוק מה שהייתם סוחבים בקיבוץ, נוסעים על גבו למכולת במושב או רואים אצל גננים מקצועיים המכסחים מדשאות גדולות. זה לא מה שאתם מכירים תחת ההגדרה 'טרקטורון כיסוח'. ממש לא. וכן, זה עדיין יודע לכסח דשא, ואפילו די מהר… אז מה זו המוטציה המוזרה למראה הזו? הנה הפרטים;
ככה זה התחיל: טרקטורון כיסוח הונדה HF2622 תמים, לפני הניתוח הפלסטי הראדיקאלי
וזה האבא: אופנוע ספורט קיצוני - הונדה VTR1000 - כבר פחות תמים...
פרסום וחשיפה הם תמיד טובים, לבטח כשמישהו מעוניין להזכיר לשוק את קיומו ושלל מוצריו. הונדה, למי שלא בעניינים, נחשבים שחקן חזק בעולם בתחום מכסחות הדשא וטרקטורוני הכיסוח, ובבריטניה החליטו שצריך להזכיר עובדה זו לכולם. ואם להזכיר – רצוי באופן שלא ישכח במהרה…
יבואני הונדה לבריטניה חברו אל קבוצת מרוצי מכוניות הסלון הבריטית Team Dynamics במטרה לתכנן ולייצר את "טרקטורון הכיסוח המהיר בעולם". אין ספק שמדובר בגימיק שיווקי שונה מהמקובל, שכבר מעורר בקרב חובבי הרכב וחובבי הגינון והחקלאות בממלכה המאוחדת סקרנות ועניין רב. מגזינים ואתרים רבים כבר נעמדים בתור לבצע על הייצור המעניין הזה "נסיעת מבחן", כולל במסלול המרוצים, ובראשם אף תוכנית הרכב המצליחה בעולם – Top Gear של ה-BBC (ראו קדימון כאן למטה). גם 'סתם' חובבי ספורט אקסטרים יסכימו שמדובר כאן בחיה שונה מהמוכר, מן הסוג שלא תפגשו לא בגינה של השכן וגם לא לצידכם ברמזור…

כבסיס – ממנו לא נשאר הרבה – נלקח טרקטורון כיסוח סטנדרטי מתוצרת הונדה, מדגם HF2622. כד שלא יחסר כוח, 'הושאל' לטובת הפרויקט מנוע אופנוע הונדה VTR1000 – אופנוע ספורט קל וחזק המייצר 109 כ"ס. על מנת שהכל גם יתאים לכדי חבילה מתפקדת, וגם למנוע התפרקות המפלצת תוך כדי האצה, יוצרו בעבודת יד על ידי מומחי Team Dynamics שלדת צינורות כרומולי חדשה, התקינו חישוקים וצמיגים מיוחדים שמקורם בטרקטורון מרוץ, חיזקו ושיפרו את מערכת הבלמים וכמובן הסבו את המנוע המקורי ומערכת העברת הכוח למנוע האופנוע החזק, עם גיר 6 הילוכים הנשלטים באמצעות מנופים על גלגל ההגה, בדומה למוצע במכוניות מרוץ. מערכת הפליטה יוצרה במיוחד על ידי Scorpion, ועם נתון רעש של כ-130 דציבלים, עלולות להיווצר בעיות עם השכנים כשתרצו לכסח בשעות המנוחה. מה שנראה כמו סל איסוף אחורי הוא למעשה כיסוי ויזואלי דמוי הדבר האמיתי, מתחתיו מוסתרים מיכל הדלק, מצנן השמן ורדיאטור נוסף לצינון המנוע. על מנת לזכות בתואר "טרקטורון הכיסוח המהיר בעולם" היה צורך לשמר את יכולות הכיסוח של ה-HF2622, ואכן אפשר בהחלט לכסח דשא עם הדבר הזה; המכסחת המקורית מפנה כאן מקום למכסחת שמוזנת משני מנועים חשמליים המניעים כל אחד סכין כיסוח במהירות של 4,000 (!) סל"ד, מה שמאפשר כיסוח יעיל של דשא עד למהירות נסיעה של 24 קמ"ש. גם הכיסא המקורי הוחלף בכיסא מרוצים בעל אחיזת גוף גבוהה למניעת העפת הנהג בסיבוב הראשון מהכלי, ובסופו של דבר, הותאם מרכב הטרקטורון המקורי לשלדה החדשה, כולל חיתוכים, הנמכות והרחבות.
מספרים של מכונית על: 4.0 שניות מ-0-100 קמ"ש ו-210 קמ"ש מרבייים... בלי שמשה, קשת הגנה או מזגן
ואיך הדבר הזה נוסע? עם משקל עצמי של 140 ק"ג בלבד והספק – כאמור – של 109 כ"ס (כמעט 100 כ"ס יותר מבמקור…) התוצאה בהחלט מסמרת שיער: האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תבייש את רוב מכוניות הספורט המוכרות עם נתון של 4.0 שניות בלבד; מי שיהיה אמיץ דיו להמשיך וללחוץ על הדוושה יוכל להשיג מהירות מרבית של כ-210 קמ"ש. לא מאמינים? הנה וידאו נוסף:

אז אם כבר התחלתם לחלום על פריקת האגרסיות ו'ניקוי הראש' בכביש ההררי המפותל הקרוב לביתכם לאחר כיסוח הדשא, אנו לא אנשי בשורה. המפלצת האדומה של הונדה תישאר כעותק יחיד, שנועד בדיוק בשביל זה: לעורר תשומת לב וחלומות בהקיץ. הכלי כאמור עובר מגוף תקשורת אחד לשני בבריטניה, ובקרוב גם מחוצה לה, ובכך ימקסם את החשיפה שהונדה חיפשו כאן. גם אם הקשר הישיר לטרקטורני כיסוח הוא רופף משהו, מגיעה להונדה הצדעה והסרת הכובע על היוזמה, המקוריות וכן, גם על חוש ההומור…
אגזוז מיוחד בעבודת יד

החישוקים והצמיגים מגיעים מטרקטורון (ATV) מרוץ

החישוקים והצמיגים מגיעים מטרקטורון (ATV) מרוץ

וכן, זה עדיין יודע לכסח – ועוד איך! עד למהירות של 24 קמ"ש...
פתאום כיסוח הדשא הופך למשימה שיריבו עליה...

פתאום כיסוח הדשא הופך למשימה שיריבו עליה…