,

חשיפה ראשונה: Same-Deutz Fahr לצ.ל.ע

זיכיון קונצרן סאמה-דויץ פאהר האיטלקי עובר מידי חברת ישראל לרכב וחלפים בע"מ לצ.ל.ע. ציוד לעבודות עפר בע"מ – חברה דומיננטית בתחומי הצמ"ה והתשתיות.
לדברי מעוז סואץ, מנכ"ל צ.ל.ע., מעבר הזיכיון נעשה תוך שיתוף פעולה מלא עם חברת ישראל לרכב וחלפים, נציגת הקונצרן בישראל מזה שנים רבות. "בשל ההתייחסות למותג כמפעל חיים של משה ואורנה גן צבי (היבואנים הקודמים, המערכת), גם אנחנו וגם משה ואורנה רואים חשיבות גבוהה בהעברה נכונה של המותג ושמירה על האינטרסים של הלקוחות, מבלי לאבד מהירות בתנועה, ולכן כל המעבר מתנהל בצורה הכי נכונה שאפשר" אומר סואץ. "חברת ישראל לרכב וחלפים תלווה אותנו גם לאחר שפיזית המותג יעבור למשרדי צ.ל.ע. חברת ישראל לרכב וחלפים תעביר את כל המידע הנדרש – ככל הנדרש – על מנת לאפשר לנו את המשכיות המותג בישראל והזנקתו למותג מוביל בשוק החקלאי בישראל".
טרקטור סאמה אקספלורר
חברת צ.ל.ע. נוסדה ב-1984 על ידי סמי סואץ ומנוהלת על ידו וע"י בנו מעוז. החברה פעילה בתחום עבודות העפר והכבישים מייבאת מגוון מותגים, רובם מגרמניה, הנחשבים למובילים בתחומם: ווירטגן (Wirtgen, גרמניה – מקרצפות כביש), האם (Hamm, גרמניה – מכבשים), פוגלה (Vogele, גרמניה – מפזרות אספלט), אטלס (Atlas, גרמניה – מעמיסים אופניים), דיאצ'י (Dieci, איטליה – מעמיסים טלסקופיים), מק'קולסקי (McCloskey International, אירלנד – ציוד גריסה וניפוי) ו-לי-בוי (LeeBoy, ארה"ב – מפזרות אספלט קומפקטיות). החברה ממוקמת במבנה על קרקע שבבעלותה בפארק התעשיות שבעמק חפר. במקום גם מרכז שירות, מחסנים ותחזוקה. מערך השירות הארצי והיכולות הלוגיסטיות של צ.ל.ע. ישרת מעתה גם את החטיבה החקלאית שהחברה מקימה כעת, כאשר זיכיון סאמה דויץ-פאהר יהווה את העוגן לפעילות חטיבה זו. "נציגי סאמה דויץ-פאהר התרשמו עמוקות מיכולת חברת צ.ל.ע להוביל מהלך זה" אומר מעוז סואץ, "ואישרו את המהלך מתוך תפיסת חשיבות המשך פעילותה של סאמה דויץ-פאהר בשוק החקלאי בישראל". למבורגיני R8 - הגדול בהיצע למבורגיני

סאמה-דויץ פאהר הנו קונצרן רב לאומי – איטלקי במקור – המייצר טרקטורים, קומביינים, מנועים ומיכון חקלאי נוסף. החברה מייצרת כיום מגוון עצום של כלים חקלאיים בטווחי הספק הנעים מ-23 ועד כ-300 כ"ס. כבסיס להקמת הקונצרן שמשה יצרנית הטרקטורים סאמה (Società Accomandita Motori Endotermici) שהוקמה ב-1942 על פרנצ'סקו קסאני, והקונצרן למעשה נמצא עד היום בידי יורשיו. לאחר למעלה מ-20 שנות ניסיון בתחום ייצור המנועים, מסוגים שונים – כולל מנועי משאיות, ספינות ומטוסים – השיק קסאני ב-1948, לאחר מלחה"ע ה-2, את הטרקטור ראשון עם מנוע 10 כ"ס. כבר ב-1951 השיקה החברה צמד דגמים עם הינע 4×4 – הראשונים להציע זאת באופן סדרתי, ותחום בו מתמחה סאמה עד היום. החברה המשיכה לצמוח ולהצליח באירופה, כאשר בשנות ה-60' כבר הפכה לשחקן דומיננטי ומשמעותי במערב אירופה. ב-1971 רכשה החברה את יצרנית הטרקטורים למבורגיני, ב-1977 נרכשה יצרנית העילית השוויצרית הקטנה הורלימן שכונתה ה"רולס-רויס של הטרקטורים הקטנים" ונחשבה שחקן חזק במרכז אירופה. יש לציין שקברניטי הקונצרן מהראשונים להבין את חשיבות העיצוב והמראה גם בציוד חקלאי – תחום עבורו רוב יצרני הטרקטורים והמיכון החקלאי לא הקדישו מחשבה או משאבים מיוחדים. סאמה היתה יצרנית הטרקטורים הראשונה שגייסה מעצב-על לעצב טרקטור מתוצרתה (דגמי הלייזר והאקספלורר מ-1983, על ידי ג'ורג'טו גי'וג'ארו (Giorgetto Giugiaro) שהועסק בסדנת פיניפארינה), ורק לאחרונה סיפרנו לכם על הלמבורגיני נייטרו, שעוצב אף הוא על ידי מעצב-העל האיטלקי ג'יוג'ארו, אך הפעם כבר בהיותו הבעלים של סדנת איטלדיזיין הידועה. ב-1995 נרכשה יצרנית הטרקטורים הגרמנייה דויץ-פאהר והקונצרן הפך ל-SAME Deutz-Fahr או SDF בקיצור.
כיום נחשב הקונצרן ליצרן הטרקטורים הרביעי בגודלו בעולם עם תוכניות התרחבות שאפתניות והיצע רחב ומגוון. זה האחרון לא רק מותאם לשווקים השונים באירופה, על המסורות וההרגלים של כל אחד מהם, אלא גם מתרחב לשווקים נוספים כמו הודו, ואף מייצר מנועים ואפילו טרקטורים מוגמרים עבור יצרני טרקטורים אחרים.
טרקטור הורלימן XS 70
ומה לגבי תוכניות היבואנית החדשה לגבי שלל המותגים של SDF? "כחברה שנתפסת כבעלת השירות הטוב בישראל בתחום הציוד המכאני הכבד, אנחנו מתעתדים לתת את הדבר שהיה חסר למותג החזק הזה, והוא – שירות איכותי 24 שעות ביממה" אומר מעוז סואץ. "לגבי תוכניות לעתיד לבוא: נמשיך לחזק את המותג בתחום הכלים הקטנים, תחום בו הוא חזק גם היום. אנו רואים בכלים הגדולים יותר – טרקטורים עתירי הספק, קומביינים, מכבשים וכיו"ב – את פוטנציאל הגדילה. אלו כלים תלויי שירות, ושם אנו רואים את היתרון היחסי שלנו. בעתיד הקרוב נייבא דגמים שקיבלו פחות תשומת לב עד כה".
פעילות החברה תעבור בחודשים הקרובים פיזית למשרדי צ.ל.ע ולקוחות החברה יקבלו הודעה על כך. לכל לקוחות מותגי סאמה-דויץ פאהר בארץ מובטח כי העברת הפעילות תתבצע באופן היעיל ביותר על מנת להבטיח להם קבלת שירות טכני כנדרש, אספקת מוצרים וחלפים באופן שוטף ורציף. טרקטור דויץ-פאהר סדרה 5

1 תגובה

תגובות סגורות