ה'פצצה' של לינדה

זיהוי של נישה מעניינת בשוק המלגזות הביא להשקת סדרה חדשה על ידי לינדה (Linde) הגרמנייה בשם EX, הכוללת בשלב זה שני דגמים – ה-H50 EX וה-H60 EX. מהכותרת ניתן לנחש שה-"EX" בשם מגיע מהמילה Explosives או Explosion – חומרים מתפוצצים או פיצוץ. ואכן, מדובר בשתי מלגזות שתוכננו ויוצרו במיוחד לתפקד בסביבה בה קיימת סכנת התפוצצות, ולא מדובר דווקא במפעלי זיקוקים, חומרי נפץ או פצצות; המלגזות החדשות מיועדות לעבוד גם במחסנים המאחסנים בלוני גז או כל חומר דליק ומתפוצץ אחר כאשר התכנון נועד למזער את סיכויי ההצתה או הפיצוץ כתוצאה מפעולת המלגזה, וכמובן – לספק הגנה למפעיל.

מלגזת לינדה מסדרה EX, לעבודה בסביבה עם סכנת התלקחות או התפוצצות

כבסיס משמשות מלגזות סטנדרטיות המוצעות זה מכבר על ידי לינדה – H50D ו-H60D בקטגוריות ההרמה של 5.0 ו-6.0 טון בהתאמה. המנוע הוא 4.0 ליטר 4-צילינדרי טורבו-דיזל מתקדם עם מצנן ביניים, מתוצרת דויץ המייצר 116 כ"ס והעומד בתקני Tier4 ו-3B. גובה מוט ההרמה נע בין 355 ל-885 ס"מ ומהירות ההרמה וההורדה של המזלג היא עד 54 ס"מ בשנייה. כמו הבסיס המכאני עליו נשענות המלגזות החדשות מסדרה EX כך נותרה בעינה עמדת המפעיל וסביבת העבודה שלו, הן מבחינה ארגונומית והן מבחינת אבזור וציוד.
התאמת דגמי ה-EX לייעודן הרגיש נעשה בכמה אופנים; המנוע – דיזל, כאמור – יחד עם יחידות ההתנעה והאלטרנאטור מוגני אש וממוקמים בתוך מיגון מיוחד העמיד בחום. מערכת הפליטה (אגזוז) נתונה אף היא במיגון עמיד בפני חום הכולל קולטי גיצים בפתח היציאה ומערכת צינון ובידוד מלא המונעת כל אפשרות למגע עם כל חומר חיצוני אחר הנמצא בסביבת העבודה של המלגזה. הן המנוע, הן מערכת הפליטה והן כל המערכות המכילות נוזלים מבוקרות באמצעות חיישני חום בזמן העבודה המזהים כל עלייה חריגה בטמפרטורות. בנוסף מצופים חלקים במלגזה – כמו למשל זרועות המזלג וחלקים נעים אחרים – בחומר מיוחד המונע גיצים, למנוע פיצוץ בסביבה רגישה במיוחד. בנוסף מוצעים בדגם זה צמיגים מיוחדים המתיימרים להקטין או אף למנוע "חשמל סטטי" ואפילו מערכת הפעלת המגבים בחלונות פועלת בדגמי ה-EX באמצעות מנוע הידראולי במקום חשמלי, למנוע גם מכאן כל סיכוי ליציאת זיק או ניצוץ חשמלי.
עיצוב שונה במקצת של מסגרות וחלונות תא המפעיל ביחס לעיצוב הדגמים הסטנדרטיים עליהם מתבססים דגמי ה-EX, היצרן לא מפרט אודות מיגון מיוחד או שימוש בזכוכית משוריינת.

לפרטים נוספים על סדרת ה-EX החדשה של לינדה ניתן לפנות ליבואן באמצעות לחיצה כאן