, , ,

ג'ון דיר – מסין תבוא ההוזלה…

ג'ון דיר WL56 בעת החשיפה לעיתונות, בחצר מפעל ג'ון דיר ברוסיה ג'ון דיר WL56 בעת החשיפה לעיתונות, בחצר מפעל ג'ון דיר ברוסיה

ברוסיה מגלגל שוק המעמיסים הזולים – עד כ-80,000$ – למעלה מ-240 מיליון דולר בשנה, שהם כ-3,000 כלים שנמכרו. השוק נשלט רובו ככולו על ידי 4 יצרנים סיניים, בחלקם מושקעות יצרניות מערביות כמו וולבו וקאטרפילר, ובג'ון דיר הבינו שעל מנת להכניס בשוק זה דריסת רגל, עליהם להציע כלים פשוטים וזולים מקבילים.

ג'ון דיר WL56 ג'ון דיר WL56

יחד עם סניף ג'ון דיר ברוסיה פותח המעמיס הבינוני WL56 שאמור להימכר בכ-80,000$, בדומה למתחרים מסין, אך להתהדר בלוגו של John Deere ובמכלולים עליהם מוטבע הלוגו הנחשק. עבור ג'ון דיר מדובר במעמיס הראשון המיוצר ברמה נמוכה מהסטנדרט ותוך שימוש במכלולים זולים יחסית על מנת להתאים לשווקים מתפתחים ושבהם שולטים מוצרים סיניים זולים.

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

מחפשים שופל חדש? לא מחליטים לפני שמשווים! שירות חינם חדש – לחצו על התמונה!

היצרן מייצר מזה זמן רב ציוד חקלאי פשוט וזול עבור שווקים מתפתחים כמו בהודו, דרום אמריקה או באפריקה, אך זו פעם ראשונה שמוצע מעמיס שפותח ומיועד אף הוא במיוחד לשווקים כאלו, עם טכנולוגיה פשוטה וזולה ומחיר היכול להתחרות בתוצרת מסין.

מעמיס אופני ג'ון דיר WL56

מעמיס אופני ג'ון דיר WL56

הכלי הראשון הוצג אמנם במפעל ג'ון דיר שבדומודדובו (Domodedovo) בסמוך למוסקבה והייצור ההמוני כבר החל. במפעל זה מייצרים – בעיקר מרכיבים – כבר עתה טרקטורים ומיכון חקלאי אחר המגיע ברובו מפורק מארה"ב, ומוצע לאחר ההרכבה כאלטרנטיבה תחרותית מול מותגים סיניים ומקומיים בעיקר, בשוק הרוסי. החל מיוני ייוצר ה-WL56 גם במפעל המוקם בימים אלו בסין. המנוע הוא מתוצרת ג'ון דיר ומייצר 214 כ"ס, הגיר מבית ZF והמערכת ההידראולית מגיעה מאיטליה. הכף הסטנדרטית היא בנפח 3.1 מ"ק. חלקים רבים מיוצרים בסין – וייוצרו גם בעתיד, עם תחילת הייצור בסין, בהם הצמיגים, חלקי פח מסוימים, 'נאבות' הגלגלים ועוד. ג'ון דיר כבר מציעים את ה-WL56 ברוסיה, בסין ובדרום אמריקה.

מעמיס ג'ון דיר WL56

מעמיס ג'ון דיר WL56