פולריס ברוטוס עם כף קדמית פולריס ברוטוס עם כף קדמיתפולריס האמריקאית השיקה זה עתה תת-סדרה לסדרת רכבי ה-UTV שלה – ה'ריינג'ר' – תחת השם 'ריינג'ר ברוטוס' (Brutus). מדובר ב-3 דגמים שפותחו בשיתוף מומחית רכבי העבודה, היעים האופניים והציוד המקצועי המתחבר אליהם – בובקט. דגמי הברוטוס הם הראשונים בתעשייה להציע יציאת כוח (PTO) קדמית, אשר יחד עם זרועות הידראוליות מלפנים מאפשרות תפעול מגוון כלי עבודה מנועיים דוגמת מכסחות, מטאטאי-כביש, כפות וכיו"ב. "השקת דגמי ה'ברוטוס' היא חלק ממגמת פולריס להציע מענה לצרכנים הנדרשים לרכב עבודה המסוגל לבצע מגוון משימות" אומר בעת ההשקה דיויד לונגרן, סגן נשיא פולריס. "הודות לשת"פ עם מומחים בתחומים נוספים יחד עם רשת הסוכנים הרחבה שלנו, נוכל להציע מענה גם לנדרשים כלי עבודה מקצועיים, במקביל לרכבי פנאי והנאה" הוא מוסיף. למעשה, ניתן לראות את דגמי ה'ברוטוס' כדור ההמשך לפולריס ריינג'ר HD, גרסת העבודה הקשוחה יותר של הריינג'ר, שהושקה ב-2009 ובין היתר הוצעה עם תוספות שונות, בהן כף קדמית, מרסס וכיו"ב. ה-HD לא נמצא יותר בהיצע פולריס כדגם 2013.הארגז תוכנן להכיל משטח סטנדרטי; ממדיו הם 110.5x137 ס"מ ויכולת ההעמסה עומדת על 570 ק"ג מרשימים הארגז תוכנן להכיל משטח סטנדרטי; ממדיו הם 110.5×137 ס"מ וכושר ההעמסה עומד על 570 ק"ג מרשימיםסדרת ה'ברוטוס' במשפחת הריינג'ר "משלמת" על תוספות המערכות והחיזוקים במשקל; הדגם הבסיסי שוקל 746 ק"ג, ה-HD שוקל 831 ק"ג וב-HDPTO כבר מדובר ב-975 ק"ג, "מוכן לעבודה" סדרת ה'ברוטוס' במשפחת הריינג'ר "משלמת" על תוספות המערכות והחיזוקים במשקל; הדגם הבסיסי שוקל 746 ק"ג, ה-HD שוקל 831 ק"ג וב-HDPTO כבר מדובר ב-975 ק"ג, "מוכן לעבודה"פולריס ברוטוס עם מטאטא כביש פולריס ברוטוס עם מטאטא כביש "משפחת ברוטוס" החדשה כוללת כאמור 3 דגמים: ברוטוס, ברוטוס HD וברוטוס HDPTO; זה האחרון, כפי ששמו מלמד, מצויד בסטנדרט ביציאת כוח קדמית (PTO) המאפשרת חיבור גל הינע להפעלת כלי עבודה מכאניים שונים. גם בדגם ה-HD ניתן להזמין – בתוספת תשלום – יציאת PTO. כל הדגמים מצוידים ביציאה הידראולית קדמית, לחיבור ציוד המונע הידראולית, ובמנוע דיזל 3-צילינדרי מקורר מים בנפח 904 סמ"ק מתוצרת Kohler המציע 24 כ"ס המספק את הכוח לכלל המערכות. עם גיר הידרוסטטי ניתן – כאן באמצעות דוושה – לשנות כיוון נסיעה במהירות ובפשטות מבלי לגעת בבורר ההילוכים; נתון המתאים במיוחד לעבודה עם מעמיס קדמי – אחת האופציות המוצעות "מהמפעל".מערכת הידרוסטטית מאפשרת שינויי כיוון הנסיעה מהירים ונוחים – באמצעות דוושות ברצפת הרכב מערכת הידרוסטטית מאפשרת שינויי כיוון הנסיעה מהירים ונוחים – באמצעות דוושות ברצפת הרכבההינע כפול, עם אפשרות לנתק ולחבר את הגלגלים הקדמיים (4×4 או 2×4), ההיגוי נעזר במשאבה הידראולית ('הגה כוח'), ויכולות ההעמסה והגרירה בכל הדגמים מרשימות בהחלט, עם כושר נשיאה של כ-570 ק"ג בארגז וכושר גרירה של למעלה מ-900 ק"ג. מהלך מתלים של 152 מ"מ מלפנים ומאחור בשילוב מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומערכת 'דה-דיון' עם חיבור רב זרועי מאחור מבטיחים – לפי פולריס – "שילוב מושלם בין נוחות נסיעה גבוהה ליכולת נשיאת מטען רב". מערכת חיבור מהיר קדמית (סטנדרט ב-HD וב-HDPTO. אופציה בברוטוס הבסיסי) מאפשרת חיבור וניתוק מהיר למגוון כלים ללא הצורך לצאת מהרכב. כבר עתה כולל היצע פולריס 3 כלים המונעים בגל הינע (מכסחת, מטאטא כביש ומפנה שלג) ו-3 המופעלים הידראולית (כף פינוי, יעה ומלגזה). היצע זה אמור להתרחב בקרוב לציוד נוסף.הרמה חשמלית של הארגז היא תוספת בדגם הבסיסי וסטנדרט בגרסאות ה-HD ו-HDPTO הרמה חשמלית של הארגז היא תוספת בדגם הבסיסי וסטנדרט בגרסאות ה-HD ו-HDPTO תא המפעיל ב-HDPTO מגיע כסטנדרט סגור לגמרי, עם דלתות, חימום, מיזוג ומפשירי אדים. בדגמים הבסיסיים יותר מוצע תא מפעיל סגור הניתן לפירוק והרכבה חלקיים בקלות כאופציה. רשימת התוספות לסביבית המפעיל והנוסע ארוכה במיוחד וכוללת בין השאר מגוון מחברים לציוד, תאי אחסון, אוורור, חימום, מקרר ועוד.מערכת המתלים הייחודית מאחור מתיימרת לשמור על מרווח גחון מינימאלי של 24.5 ס"מ גם כאשר ה'ברוטוס' עמוס במלואו בארגז מערכת המתלים הייחודית מאחור מתיימרת לשמור על מרווח גחון מינימאלי של 24.5 ס"מ גם כאשר ה'ברוטוס' עמוס במלואו בארגז המחירים גבוהים יותר מדגמי הריינג'ר המוכרים; הברוטוס מוצע בארה"ב החל בכ-15,200$, הברוטוס HD החל בכ-18,000$ והברוטוס HDPTO יקר משמעותית ומתומחר החל בכ-24,000$. בימים אלו (תחילת אפריל) מתחיל השיווק בארה"ב. ולגבי צבעים – אין צורך להתלבט: דגמי הברוטוס מוצעים באפור בלבד. לפרטים נוספים מיבואן פולריס לארץ, לחצו כאן

1 תגובה

תגובות סגורות