,

האם זהו הטרנספורטר הבא?

פולקסווגן VW e-Co-Motion

פולקסווגן VW e-Co-Motion

המסחרית של פולקסווגן – הטרנספורטר – מיוצרת מאז 1950, וכיום מוצעת בדור החמישי שלה (אם נתעלם ממתיחות פנים ועדכונים 'על הדרך'). הטרנספורט הנוכחית – סדרה T5 (קיצור של T – טרנספורטר ו-5 – הדור) מיוצרת מאז 2003 כאשר ב-2009 עברה הסדרה מתיחת פנים וסדרת עדכונים משמעותית. ההצלחה המסחרית כמו גם איכות הייצור וההרכבה במהלך הדורות הפכו את הטרנספורטר לאחת המסחריות החשובות בשוק מזה שנים רבות, ולכן כל דגם חדש, עדכון או צפי לדגמים עתידיים מעוררים עניין רב. פולקסווגן VW e-Co-Motion
מחלקת המסחריות של פולקסווגן חשפה את הקונספט e-Co-Motion – רכב מסחרי עתידני שמרמז כיצד ייראה הדור הבא של הטרנספורטר. מדובר בוואן קומפקטי יחסית בממדיו (א' – 455 ס"מ, ר' – 190 ס"מ, גובה – 196 ס"מ) אך עדיין מרווח ובעל יכולות עבודה ראויות, עם נפח הטענה של 4.6 מ"ק ומשקל העמסה מרבי של 800 ק"ג. למרות כל אלו – צריכת הדלק תעמוד על "0", מאחר וההנעה היא חשמלית. "אנו מאמינים כי כלי רכב מסחריים חשמליים יהיו התצורה המקובלת להובלת טובין בערי העתיד, בעיקר בגדולות ובצפופות שבהן; לשם אנו מכוונים" אמר בהשקה דובר הקונצרן, דר' אקרד שולץ. הקונספט e-Co-Motion מונע באמצעות מנוע חשמלי המייצר 68 כ"ס עם יכולת לספק לפרקי זמן קצרים עד 115 כ"ס לפי הצורך. גם כאשר הוא עמוס מתאפשרת מהירות מרבית של 120 קמ"ש, וגם זאת רק כאשר יש צורך לנסוע מחוץ לעיר. טווח הנסיעה עומד על עד 200 ק"מ מכובדים בין טעינות – תלוי בגודל המצבר. הינע אחורי מאפשר היגוי חד וזריז במיוחד, וכתוצאה מכך קוטר סיבוב של פחות מתשעה מטרים.
פולקסווגן VW e-Co-Motion

פולקסווגן VW e-Co-Motion


החזון של פולקסווגן לגבי הובלות מטען בעתיד כולל כלי רכב מסחריים ומשאיות היברידיים (המשלבים מנוע קונבנציונאלי עם מנוע חשמלי) שיגיעו עד לפאתי הערים בעתיד הקרוב, כאשר בתוככי הערים תיחסם יותר ויותר תנועת כלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית לטובת כלי רכב חשמליים, שקטים ולא מזהמים. "מסלולי תנועה קבועים פחות או יותר, יחד עם גישה נוחה לתחנות טעינה ושירות בערים, יהפכו את הניידות עבור כלי רכב חשמליים בערים לקלה ונוחה יותר ויותר" מוסיף דר' שולץ. מבנה ה-e-Co-Motion שונה ממבנה מסחרית אחרת המוכרת לנו, כאשר החלק התחתון כולל בתוכו הן את המצברים והן את המנועים המניעים, ומעל ניתן למעשה להתקין כל מרכב שהוא – על פי דרישות הלקוח, תוך ניצול מקסימאלי של המקום, שכן אין צורך בכל מערכות ההינע וההפעלה הקיימים ברכב קונבנציונאלי כיום.
ה-e-Co-Motion הוא כאמור קונספט, שלא יגיע לייצור כמות שהוא, אך בהחלט מסמן את הדרך עבור המסחריות של פולקסווגן בעתיד הלא רחוק מדי.