, , , ,

סאמה-דויץ-פאהר משיקים את מנועי העתיד

מנוה ה-Farmotion יוצע עם 3, 4 או 6 בוכנות - עד 200 כ"ס

סאמה-דויץ-פאהר (SDF), יצרנית המיכון החקלאי והטרקטורים האיטלקייה, משיקה סדרת מנועים חדשה בשם Farmotion; הסדרה תחליף את סדרה '1000' הוותיקה וכמוה תוכננה במיוחד לשרת בטרקטורים עם מינימום טיפול ותחזוקה. מדובר במנוע טורבו-דיזל מתקדם שישרת מגוון דגמים עתידיים של היצרנית, המחזיקה בין היתר במותגים סאמה (SAME) ולמבורגיני (LAMBORGHINI) האיטלקיות, דויץ-פאהר (DEUTZ-FAHR) הגרמנית והורלימן (HUERLIMAN) השוויצרית. המנוע מתבסס על בוכנה וצילינדר בנפח 962 סמ"ק ויוצע בתצורת 3, 4 או 6 צילינדרים (בנפח 2.9 ליטר, 3.85 ליטר ו-5.8 ליטר בהתאמה) וכבר עומד בתקני פליטת המזהמים 3B ו-4 באירופה ו- Tier 4i בארה"ב. ההספקים המרביים יעמדו על 100 כ"ס ל-3-בוכנתי, 140 ל-4-בוכנתי ו-200 ל-6-בוכנתי. לכל צילינדר 'ראש' משל עצמו, מה שמאפשר הסרתו, תיקונו או טיפול בו באופן פרטני. גם מערכת הקירור היא עצמאית לכל צילינדר הן לטובת טיפול ותחזוקה פשוטים יותר והן לטובת קירור יעיל יותר – טוענים ב-SDF. מרווחי השסתומים מכוונים באמצעות מערכת התאמה אוטומטית ולפיכך – מבטיחים ב-SDF – אין צורך בכיוון שסתומים ידני במנועים החדשים לכל אורך חיי המנוע.

חתך במנוע 4-צילינדרי מסדרת ה-Farmotion העתידית

 

הטכנולוגיה במנועים החדשים כוללת את המילה האחרונה בתחום; בין השאר נמצא כאן הזרקת לחץ גבוה (2000 bar), הזרקה במסילה משותפת, קטליזטור מתקדם, צינון גזי פליטה, מפחת קטליטי סלקטיבי ועוד. המנועים תוכננו לממדים קומפקטיים ומשקל מינימאלי ועם מערכת ניהול מנוע מתקדמת המאפשרת הספק ומומנט גבוהים בטווח סל"ד רחב יחד עם צריכת דלק ופליטת מזהמים מינימאליות.
בשלב זה הוצג רק אב-טיפוס בעל 4 בוכנות (בתמונות). הייצור של המנועים החדשים – בכל הגדלים – אמור להתחיל בתקופה הקרובה במלוא הקיטור. ב-SDF עוד לא פרסמו רשימת רמות הספק מלאה או באילו כלים עתידיים נראה את המנועים לראשונה.