,

לנד רובר דיפנדר חשמלי

הדיפנדר החשמלי מסוגל לנסוע עד 8 שעות בשטח טכני, במהירות נמוכה

עם פתיחת תערוכת הרכב של ז'נבה השבוע (5-17 במרץ) תיחשף גרסה חשמלית של הלנד רובר דיפנדר – אחת מבין 7 שפותחו ויוצרו למטרות ניסוי ומחקר. אם אתם בוחנים רכישת דיפנדר כל-חשמלי בקרוב, אז תשכחו מזה – לפחות בהקשר לדיפנדר הנוכחי; לנד רובר אמורים להשיק דיפנדר-כל-חדש ב-2015 והדיפנדר החשמלי המבוסס על הדגם הנוכחי נועד לבחון את המערכות החשמליות בתנאים קיצוניים – ככל הנראה לקראת התאמתן לדיפנדר הבא. המשמעות: יש סיכוי גבוה שהדיפנדר הבא, סמל רכבי השטח הספרטנים והקשוחים, יוצע גם בגרסה חשמלית.

טווח הנסיעה בכביש בדיפנדר החשמלי מגיע עד 80 ק"מ בין טעינות

שבעת הדיפנדרים החשמליים שנבנו לצורך הבדיקות והניסויים רוקנו ממנוע הדיזל ומערכות ההינע המוכרות שלהם; את מקומם תופס מנוע חשמלי בהספק 70 קילו-ואט (כ-95 כ"ס) עם מומנט מרבי (מתחילת הנסיעה) של 33.6 קג"מ. הכוח מגיע מסוללות ליתיום-איון המאפשרות נסיעה על הכביש למרחק כ-80 ק"מ או נסיעת שטח איטית למשך עד 8 שעות, בין הטעינות. צבר הסוללות – השוקלות 410 ק"ג – מותקן במקום המנוע שהוצא מהחזית.

מערכת טעינה ניידת מאפשרת טעינת מצברים מלאה תוך 10 שעות

כרכב שטח שלא נמצא תמיד ליד שקע חשמל, מצורפת לדיפנדר החשמלי מזוודה עם ערכת הטענה שתמלא שוב את המצברים ממצב מרוקן למלא תוך 10 שעות; חיבור לחשמל ימלא את המצברים תוך 4 שעות. ההינע הכפול נותר ותיבת ההעברה כוללת למעשה הילוך אחד ביחס העברה של 1:2.7. מערכת לניצול ואגירת האנרגיה הנוצרת בעת בלימה או בנסיעה במורד תורמת למילוי הסוללות בעת נסיעה.
בסרטון המצורף נראה חלק מהמבחנים המפרכים אותם עובר הדיפנדר החשמלי; אלו כוללים בין היתר גרירת נגרר במשקל 12 (!) טון במעלה בזווית 13 מעלות, צליחת מים בעומק 80 ס"מ, נסיעה ממושכת בבוץ עמוק ועוד אתגרי שטח קיצוניים.

הקונספט DC100 מרמז כיצד ייראה הדיפנדר הבא; ההשקה מתוכננת ל-2015. סביר להניח שתהיה גרסה כל-חשמלית.

לפרטים נוספים על לנד רובר מהיבואן בישראל, לחצו כאן