הגם אתה ברוטוס?…

Over Brutus

המוטציה השרירנית הזו מכונה ברוטוס (Brutus) והיא מגיעה מיצרנית טיוואנית בשם אובר (Over). כך רואה היצרנית את האופנוע המושלם למתחילים בשטח, נעדרי ניסיון – או סתם רוכבים המעוניינים בתשומת לב מיוחדת. מאחורי המיזם הייחודי עומד אלסנדרו טרטריני האיטלקי – בנו של מייסד יצרנית הקטנועים והאופנועים איטלג'ט. ואכן מדובר בשעטנז ייחודי: מעבר למראה המשלב אלמנטים שנלקחו מאופנועי כביש ושטח גם יחד, לצמיגי המקסיס ביגהורן הקרביים (המיועדים לטרקטורונים ו-UTV במקור) גם יחידת הכוח שונה. מדובר במנוע גדול יחסית – 750 סמ"ק מוזרקי דלק מתוצרת דינלי הטיוואנית – המציע הספק צנוע (יחסית) של כ-50 כ"ס. אלו מועברים אל הגלגל האחורי באמצעות גיר רציף, בדומה לקטנוע, אך בעל 2 יחסי העברה (Lo ו-High). כאופציה יוצע הילוך אחורי (!). גם המשקל העצמי מבלבל; 220 ק"ג אינם משקל נוצה, לבטח שלא עבור אופנוע המיועד לשטח, אך מרכז כובד נמוך ומנוע מבויית ומתון בהתנהגותו אמורים להקנות לכלי יציבות גם בתנאי שטח קשים, כאשר יחס ההעברה הנמוך מותאם לא רק לעבירות איטית בתנאים קיצוניים – אלא אף להעניק לכלי פוטנציאל …לגרור נגרר.

היזם והמפתח – אלסנדרו טרטריני - נשען על יציר כפיו, ה'אובר ברוטוס'

על פי היצרן לא מדובר בקוריוז; "חיפשתי לעצמי משהו דומה" מסביר היזם, אלסנדרו טרטריני, "ולא מצאתי. אז החלטתי לפתח אופנוע שכזה בעצמי". הרעיון, על פי טרטריני, הוא לאפשר ניידות בכל סוג שטח עם דו-גלגלי, בכלל זה לצורכי עבודה (ואפילו גרירת נגרר, כאמור!) בקלות, ללא מאמץ גם עבור רוכבים שאינם מיומנים. "הצמיגים הענקיים – המשמשים גם כסופגי מהמורות יחד עם הבולמים – יחד עם המומנט הנדיב של המנוע והגיר האוטומטי, אמורים לאפשר ביצועים מרשימים לכל רוכב" מסכם היזם האיטלקי.

Over Brutus

הברוטוס יוצע ללקוחות באירופה באביב הקרוב – ובמחיר שפוי העומד כרגע על 7,000 יורו, על פי הבטחות היצרן. בינתיים עובדים בחברה על ערכת ההסבה הראשונה לברוטוס – ערכה שתהפוך אותו למין אופנוע שלג על שני גלגלים, עם שרשרת מאחור ומגלשיים מלפנים. מעבר לאיור והצהרת הכוונות לא דווח מתי.

השלב הבא: ערכת הסבה לשלג. "...ויש ערכות הסבה נוספות בפיתוח", מבטיח היזם, אלסנדרו טרטריני

יש מקומות בהם אופנוע השטח החליף את הסוס הנאמן כרכבו המסורתי של ה'קאובוי'; הברוטוס יתאים לכך?…