ג'ון דיר 5075E ג'ון דיר 5075E

בג'ון דיר מדווחים על תחילת שיווק תא מפעיל מתוצרת עצמית לסדרת הטרקטורים הקומפקטיים-בינוניים ה"בסיסיים" שלהם מסדרה 5E. מדובר בקבינה המיועדת לגרסאות ה'חלשות' יותר להן מנוע 3-צילינדרים בנפח 2.9 ליטר – 5055E עם 55 כ"ס, 5065E עם 65 כ"ס ו-5075E עם 75 כ"ס; הגרסאות החזקות יותר בסדרה (עם מנועי 4-צילינדרים, עד 102 כ"ס) מוצעות זה מכבר עם קבינה מתאימה מבית היצרן, אך מדובר למעשה בדגמים גדולים, מאובזרים, חזקים ויקרים יותר.
דגמי 3-הצילינדרים של סדרה 5E משווקים בשווקים רבים בעולם כטרקטורים בסיסיים רב שימושיים למגוון ייעודים: החל בטרקטור 'לכל משימה' במשקים קטנים, עבור בטרקטור בחוות או משקים גדולים יותר למשימות פשוטות, לשימוש מוניציפאלי, משתלות, עבודות בסיסיות עם כף וכיו"ב. במטרה להוזיל עלויות ובכך לאפשר שיווק גם במדינות מפותחות פחות, מצוידים דגמי הסדרה הבסיסיים כאמור במנוע 3-צילינדרים פשוט וזול יותר ובאבזור מינימאלי. כל הגרסאות, אגב, מוצעות הן עם הינע 2×4 והן עם הינע כפול.John Deere 5055E John Deere 5055E מסתבר שמאז הוחל בשיווק דגמים אלו – לקראת אמצע 2012 – מתבררת הנוסחה כהצלחה וסדרה 5E משולשת-הבוכנות נמכרת בהצלחה לא רק בהודו, אפריקה או דרום אמריקה, אלא גם במערב אירופה ובארה"ב, שם מתברר קיים ביקוש גובר לכלים רב תכליתיים ופשוטים יחסית, בעלי יכולות גבוהות. מאז תחילת השיווק קמו יצרני קבינות עצמאיים רבים להציע קבינה משלהם לטרקטור ששווק עד כה עם קשת בלבד או עם גגון ללא חלונות. מכאן שיהיה זה אך הגיוני שג'ון דיר יציעו קבינה "אוריגינל" משלהם לדגמים אלו.
ההיצע יכלול שתי תצורות שונות: בסיסית, עם מערכת אוורור וחימום המותקנת בתקרה או מפוארת יותר, עם מזגן. שתי התצורות מאפשרות הרמת או פתילת השמשות סביב, לצורך קבלת ראות טובה יותר ובואריאציה המאובזרת יותר ניתן אף לקבל פאנל מחוונים דיגיטאלי הדומה למוצע בסדרה 5M הגדולה יותר.

עד כה שווקו דגמי סדרה 5E עם קשת או גגון פתוח בלבד עד כה שווקו דגמי סדרה 5E הבסיסיים עם קשת או גגון פתוח בלבד

המידע אודות הקבינות החדשות פורסם לראשונה באמצעות נציגות ג'ון דיר בבריטניה, שדיווחה כי השיווק והמכירה יחלו באביב הקרוב. מחירים טרם פורסמו.