זטור נכנסים לתחום מכבשי החציר

זטור ממעטים בפרטים אודות המכבשים החדשים וכך גם לגבי תמונות, שזו היחידה שהתפרסמה עד כה

זטור ממעטים בפרטים אודות המכבשים החדשים וכך גם לגבי תמונות, שזו היחידה שהתפרסמה עד כה

זטור הצ'כי (Zetor) רוכש לעצמו אט אט קהל אוהדים הולך וגדל במערב אירופה ואף בארה"ב; היצרן הפרטי הוותיק (נוסד ב-1946) מתמחה בטרקטורים פשוטים יחסית, ובשל כך תחרותיים מאוד במחיר, ובשנים האחרונות העביר את כל הסדרות שלו מהפך טכנולוגי ובעיקר עיצובי. כיום מהווים הטרקטורים של זטור מתחרים ראויים ולא פעם מאיימים גם מול יצרנים איכותיים ויקרים יותר, בעיקר לנוכח העלייה באמינות, יתרון הפשטות, עלויות הרכישה והאחזקה הנמוכות יחסית וכאמור מזה שנים אחדות גם בשל העיצוב המתקדם והעדכני (ראו ידיעה קודמת שלנו לגבי המייג'ור החדש).

טונוטי (Tonutti) האיטלקייה תייצר עבור זטור את המכבשים – בשלב זה בהסתמך על טכנולוגיה איטלקית מוכרת (בתמונה - מכבש תחת המותג Wolagri השייך לטונוטי)

לאחר חתימת הסכם שת"פ עם יצרנית המיכון החקלאי האיטלקייה טונוטי (Tonutti) הודיע דובר זטור על תחילת שיווק ליין מכבשי חציר תחת המותג זטור כאשר זה עתה הוחל בשיווק באנגליה, המדינה הראשונה בו ישווק לין המכבשים ואחד משווקי החוץ החשובים של היצרן הצ'כי. המכבשים מוצעים תחת שם המותג Zetor System שעד כה סימל מוצרים משלימים ותוספות (בעיקר מעמיסים קדמיים לטרקטורים ומכסחות), ומוצעים בשלב ראשון בשלושה דגמים שונים, כולם מייצרים חבילות עגולות ברוחב 1.2 מטרים, כאשר בעתיד מובטחים דגמים נוספים, בכלל זה לייצור חבילות מלבניות ועם מערכות איסוף שונות, כמו גם נגררים ייעודיים ומכסחות חדשות, קדמיות ואחוריות.

ייתכן שטונוטי (Tonutti) תפתח סדרות נוספות בעתיד של מכבשים, בשת"פ זטור ובמיוחד עבורו

המותג זטור אינו מיובא לארץ, וחבל; נקווה כי הצלחתו במערב אירופה ובארה"ב כמותג אטרקטיבי במחיר יקרבו אותו גם אל גבולות ישראל בעתיד הקרוב.