, ,

בפיתוח: גיר רציף למאגנום

הקייס מאגנום 370 הוא טרקטור העיבודים החזק בייצור סדרתי – בסוף השנה תצטרף גרסת CVT

בקייס IH האמריקאית, חברה-אחות של ניו-הולנד ואיווקו, בבעלות פיאט, פועלים במרץ על פיתוח גיר רציף (continuously variable transmission – CVT) לסדרת המאגנום הגדולה שלהם. גיר רציף עבור טרקטורים חקלאיים הופך למקובל ופופולארי יותר ויותר באירופה, ובקייס מכוונים בעיקר לשוק זה. עם דגמי המאגנום CVT המיועדים רוצים לנגוס בקייס בפלח הכלים הבינוניים וכבדים יותר, בעלי 130 כ"ס וצפונה. יש לציין שבקייס מציעים את סדרת ה-Puma מאז אוגוסט האחרון, ואת סדרת ה-Farmall B שלהם מאז ספטמבר עם גיר רציף, אך מדובר בכלים קומפקטיים או בינוניים ביחס לסדרת המאגנום.

קייס מציעים זה מכבר את סדרה Farmall B עם גיר רציף

קייס הציגו כבר מספר אבות-טיפוס של דגמי מאגנום בעלי גיר רציף בכמה הזדמנויות במהלך השנה האחרונה, ובתקופה זו נדדו הן טרקטורים והן מהנדסים ומומחים שונים בין מפעלי קייס בארה"ב למפעל בבעלות פיאט באוסטריה, שם ייוצרו הכלים המיועדים לשוק האירופאי. אבל, ההשקה המלאה שתוכננה להתבצע במהלך שנת 2012 נדחתה שוב ושוב, מאחר ובקייס נתקלו בקשיים בתכנון מערכת ההינע הסופי (צירים עמידים במיוחד, מפחיתי כוח ודיפרנציאל) שדרשה תכנון מחדש בכדי להתאים לגיר רציף. אחת הבעיות היתה גם אופציית הגלגלים הגדולים המוצעת דגמי המאגנום הגדולים יותר, שדורשים מומנט גבוה יותר ותכנון מיוחד של הגיר. בעיה נוספת עליה היה להתגבר היתה סביב הגלגלים האחוריים, שבאירופה אסור להשתמש בחישוק כפול בתנועה על כביש ציבורי, בעוד בארה"ב מותר. שני המקרים דורשים העברת כוח שונה, וגם את זאת היה לקחת בחשבון בעת פיתוח הגיר. עתה נראה שלרוב המכשולים המכאניים נמצא פתרון.

קייס כבר הציגו גרסת גיר רציף למאגנום 370, בינתיים כאב טיפוס שאינו משווק

בכוונת קייס להציע גרסאות בעלות גיר רציף ללא פחות משישה דגמי מאגנום – 235, 260, 290, 315, 340 ופסגת ההיצע – ה-370; זה האחרון, עם הספק מרבי של 419 כ"ס, יהפוך לטרקטור החזק בעולם לו גיר רציף, כאשר יוחל בשיווקו (למעשה, דגם זה הוא כבר כיום – גם ללא הגיר הרציף – טרקטור העיבודים החזק בייצור סדרתי, שאינו פריק).
בקייס מתכוונים להשיק – ומיד לאחר מכן להתחיל בשיווק – את סדרת המאגנום עם הגיר הרציף עוד לפני סוף השנה (2013). אבל, כך מוסרים מקורות פנימיים בחברה, ייתכן בהחלט שההשקה תיעשה ב"דירוג", עם גרסאות שתצאנה לשוק באופן מוגבל עוד לפני כן; הסדרה המלאה, כאמור, אמורה להיות מוכנה לגמרי עד סוף 2013 וככל הנראה תושק ברוב טקס והדר במסגרת תערוכת Agritechnica בנובמבר.
לקבלת פרטים נוספים מיבואן קייס לארץ, לחצו כאן