,

מסיי פרגוסון ייוצר (גם) באלג'יר

AGCO Production in North Africaב-AGCO מאמינים בשוק האפריקאי; הקונצרן האמריקאי הבי"ל – שהוא הבעלים, בין היתר, של המותגים מסיי פרגוסון, פנד, צ'לנג'ר, וואלטרה ועוד – הודיע על תחילת ייצור טרקטורים של מסיי פרגוסון במפעל חדש בקונסטנטין שבאלג'יר. AGCO חתם על הסכם שת"פ עם שני יצרני ציוד חקלאי מקומיים ליצירת חברה משותפת בשם Algerian Tractors Company. ל-AGCO 49% ממניות החברה וגובה ההשקעה המדווח עומד על כ-100 מיליון דולר שיתפרסו על פני השנים הקרובות. "תחילת ייצור הטרקטורים באלג'יר היא צעד משמעותי עבורנו במסגרת התוכניות ארוכות הטווח של הקונצרן להשקיע ולגדול בשוק האפריקאי" אמר יו"ר AGCO מרטין רייכנהאגן במהלך טקס פתיחת המפעל. ב-AGCO ישקיעו לצד ההשקעה במפעל הייצור עצמו גם במערך הדרכה נרחב ובהמשך השקעות בייצור המקומי וברשת סוכנים ומפיצים ברחבי היבשת.
ב-AGCO נשענים על התחזיות האומרות כי אוכלוסיית היבשת תגדל לכדי 2 מיליארד בני אדם עד 2050 וכי שוק החקלאות עומד לצמוח ולגדול בהתאם, בעיקר בתחום החוות והיצרנים הקטנים-בינוניים. אסטרטגיית הקונצרן, כפי שנחשפה עם פיחת המפעל לייצור טרקטורי מסיי פרגוסון באלג'יר, היא להמשיך ולהתפרס עם מפעלי ייצור ברחבי היבשת תוך ניצול הקשרים והניסיון הארוכים שהצטברו ב-50 השנים האחרונות – תקופה בה נמכרים טרקטורים של מסיי פרגוסון באפריקה, עוד הרבה לפני שהמותג הפך לחלק מקונצרן AGCO. AGCO Production in North Africa1
תוכניות הייצור המדויקות לגבי השוק האפריקאי לא נמסרו, אך עיקר ההשקעה תתמקד בכלים פשוטים וזולים יחסית, הפונים לחקלאים בקנ"מ קטן בעיקר ושניתן להעניק להם שירותי תחזוקה יעילים גם בתנאים פחות מתקדמים ומודרניים. בשלב זה ייצר המפעל החדש באלג'יר טרקטורים עבור השוק האלג'יראי בלבד, עם תוכניות הפצה גם למדינות שכנות במהלך השנים הקרובות.