,

קייס: יומולדת 25 למאגנום

    קייס מאגנום 340 25th anniversary Silver Edition

קייס השיקה את המאגנום – טרקטור עיבודים כבד – בסוף 1987, והחלה לייצרו ולשווקו ב-1988. קייס השיקו בשעתו את פסגת הטכנולוגיה בתחום – לצד דגמי ג'ון דיר מקבילים – אשר התבררה בדיעבד כאחת הסדרות המוצלחות והמצליחות של יצרן הציוד החקלאי האמריקאי. היה זה הטרקטור הגדול הראשון שנולד לאחר שקיעת אבק המיזוג בין Case ו-International Harvester (ומכאן השם CASE IH המוכר כיום) וארבעת הדגמים הראשונים של הסדרה החדשה שיקפו היטב את החברה החדשה, קרי: היו שילוב בין ידע שהגיע מקייס וידע שהביאו אינטרנאשיונל. במבט לאחור ככל הנראה היווה שילוב ידע זה את סוד ההצלחה של סדרת המאגנום; כל יצרן הכניס למתכון חלקים משלו אותם פיתח עבור הדור הבא של טרקטורי העיבודי הגדולים שלו. כך למשל הגיעה הקבינה מסדרה 86 של 'אינטרנאש', רוב העיצוב נעשה בהשראת סדרה 70 של קייס, השלדה תוכננה משילוב בין שלדות דגמי אינטרנאש וקייס עתידיים וכיו"ב. המאגנום פנה בעיקר לחוות גדולות ולחקלאים המעבדים שטחים בקנ"מ גדול ולא רק שהיווה תחרות לדגמי הענק הירוק – לעיתים אף הציע יותר ביצועים בפחות כסף (עלות רכישה וצריכת דלק). לציון תאריך יום ההולדת ה-25 למאגנום מציעים בקייס סדרה מצומצמת של המאגנום 340 החדש בגרסת 25th anniversary Silver Edition מיוחדת באדום וכסף, שתיוצר רק 100 פעמים.

מאגנום 7130 מ-1988 משמאל הוא השני שיוצר והוותיק ביותר בסדרה שעדיין מתפקד (הראשון כבר אינו קיים). מימין, הנכד הגאה – והשרירי – המאגנום 340 בגרסת ה-25th anniversary Silver Edition החגיגית

באירוע לציון 25 שנות המאגנום, לצד הצגת הגרסה המיוחדת והחגיגית של המאגנום 340 (הדגם השני החזק בהיצע כיום, מתחת ל-370), כיכב המאגנום הוותיק ביותר שעדיין נוסע – דגם 7130 משנת 1988, השני שיצא את פס הייצור (הראשון כבר העביר את נשמתו אל שדות הציד הנצחיים של הטרקטורים). המאגנום 7130 הנדיר שוכן דרך קבע במוזיאון קייס באילינוי והוא הוצא אל אור השמש במיוחד על מנת לחלוק כבוד לנכדו הכסוף, ממשיך השושלת.

קלאסיקה: קייס מאגנום 7130 עם מספר סידורי 0002 מ-1988 הוא המאגנום הוותיק ביותר שעדיין קיים, ולמעט יציאה לצורך אירועים מיוחדים הוא מתגורר במוזיאון קייס שב- Burr Ridge באילינוי

מעבר להבדל בין הדורות אותו ניתן לראות בנקל בעין, גם המספרים מעמידים את פערי הגיל באור מעניין; ה-7130 צויד במנוע 6-צילינדרים בנפח 8.3 ליטר עם 2 (!) שסתומים לצילינדר שייצר בגרסה זו 175 כ"ס. אצל הנכד, ה-340, מדובר גם כן ב-6 צילינדרים, אך בנפח 8.7 ליטר ועם 4 שסתומים לצילינדר שמציע 340 כ"ס משכנעים הרבה יותר. גם בממדים ובמשקל חלו תמורות, בלשון המעטה; אם ה-7130 שקל 7,960 ק"ג בגרסת ה-4×4 הרי שאצל ה-340 המודרני זה יכאב הרבה יותר עם הוא יעלה לכם על הרגל, מאחר ושם מדובר ב-12,800 ק"ג, כבסיס. בסיס הגלגלים די דומה אצל שני המאגנומים, עם 300 ס"מ ב-7130 ו-304 ב-340, אך באורך הפער משמעותי יותר עם נתון של 504 ס"מ ב-7130 לעומת 642 ס"מ ב-340. אחרון חביב – המחיר. 69,000$ הספיקו בכדי לצאת מסוכנות קייס הקרובה לחוותכם עם מאגנום 7130 בסיסי. כיום תיאלצו לשדוד בנק עבור ה-340, שכן התג מתחיל אצלו ב-340,000$ בארה"ב. כבסיס. גרסת ה-25th anniversary Silver Edition תעלה מן הסתם יותר, אך זה לא אמור להטריד אתכם יתר על המידה – כל 100 היחידות כבר הוזמנו…
ניאלץ להמתין לחגיגות יובל ה-50…

לקבלת מידע נוסף על דגמי קייס מהיבואן לארץ, לחצו כאן

עוד על קייס באתר:
מיזוג ענק בין קייס-ניו הולנד לאיווקו
משפחת פארמאל מתרחבת
חידושים לקומביינים 2013
קייס שטייגר שובר שיאים
עדכון סדרת המכבשים LB4