ג'ון דיר – יצרן הציוד החקלאי הגדול בעולם – מציע מכסח-רובוט בשם 'טנגו E5'. היצרן מתגאה בכך שהמכסח הרובוטי לא רק יכסח את הדשא עבורכם בזמן שתשתו קפה, תקראו עיתון או סתם תבהו במכונה הירוקה שתזמזם לכם בחצר – ה'טנגו E5' מתיימר לדעת לכסח את הדשא בכל מזג אוויר; קרי: גם בזמן שיורד גשם, התנאים לחים במיוחד או חמים, עם רוחות או בלי, ולרוב גם ללא טענות, תירוצים או סירובים. יחידת הכוח מקבלת חשמל ממצבר ליתיון-איון 36 וולט הניתן כמובן לטעינה והמתאים להפעיל את הרובוט בדשאים עד לגודל של 1.8 דונם בין טעינות. ה'טנגו E5' מסוגל לפעול במצב אוטומטי לגמרי, המכונה על ידי ג'ון דיר "set and forget", מצב בו ניתן להכניס למחשב הרובוט כל אלמנט שתרצו בחצר, דוגמת ערוגות, שבילים וכיו"ב, והרובוט ידע לעקוף אותם ולתכנן את הליך הכיסוח תוך התחשבות במכשולים. תכונה בהחלט מבורכת אם יש לכם שכן עצבני שבדיוק שתל ערוגת פטוניות על גבול החלקה… כמקובל, יש לתחם פעם אחת את שטח הכיסוח, בכדי לייצר שטח מוגדר לכיסוח עבור המכסחת.
במצב "set and forget" הרובוט גם "מרגיש" שהסוללה עומדת להתרוקן, ומסיע את עצמו לנקודת הטעינה, מטעין את הסוללה וחוזר לאחר מכן בדיוק לנקודה בה הפסיק את העבודה. כמובן שניתן לתכנת את תכיפות הכיסוח לפי הצורך – כל יום, פעמיים בשבוע וכיו"ב.

כמקובל אצל מכסחי דשא רובוטיים, גם ה'טנגו E5' של ג'ון דיר אינו אוסף את הגזם, אלא קוצץ אותו עד דק ומפיל אותו בחזרה על הדשא. מכאן שכיסוח דשא או עשב גבוהים במיוחד (כמו למשל, בכיסוח ראשון של חלקה שהוזנחה, כיסוח ראשון אחרי חורף וכיו"ב) ידרוש מכסחת קונבנציונאלית שגם תאסוף את הגזם. ניתן לכוון ב'טנגו E5' את גובה הכיסוח מ-19 ועד 102 מ"מ, בהתאם לזן הדשא. אמצעי הבטיחות כוללים כיבוי מיידי ברגע שהמכסח מורמת מהקרקע או שמישהו אוחז בידית האחיזה או דוחף את הכלי. כמו כן, ברגע שהמכסח הרובוטי נתקל במכשול, הוא נעצר ופונה לכיוון אחר. קוד אישי מונע הפעלת המכונה ללא אישור, ובעצם הופך את הרובוט לחסר ערך ברגע שהועבר לשטח אחר.
המכסחת הרובוטית של ג'ון דיר אינה זולה – כ-2,500 יורו באירופה. לפרטים נוספים מיבואן ג'ון דיר לארץ, לחצו כאן