קייס מרחיב את סדרה U של דגמי ה'פארמאל' (Farmall) הבינוניים בגודלם שלו, עם שלושה דגמים חדשים המכונים Pro. בקייס משיקים תוספת זו של דגמים לסדרה הוותיקה יותר לאחר מחקרי שוק מעמיקים וניתוח דרישות ו'פידבגים' מצד לקוחות במטרה להציע טרקטור רב שימושי למגוון משימות עבור משקים בינוניים וגדולים. בשלושת הדגמים החדשים – U Pro 95, U Pro 105 ו-U Pro 115 – השם מצביע על ההספק והמנוע הוא בנפח 3.4 ליטר עם הזרקת מסילה משותפת וגיר חדש שפותח יחד עם ZF בעל 32 הילוכים לפנים ולאחור. הגיר כולל אפשרות לנסיעה מנהלתית במהירות המרבית של 40 קמ"ש במצב Eco, קרי – בסל"ד נמוך יותר לטובת חיסכון בדלק. להבדיל מיתר דגמי הסדרה טוענים בקייס כי חלקו האחורי של המרכב תוכנן מחדש והוא כולל עתה בסיס לזרועות מאסיבי יותר וכך גם מערכת הזרועות ההידראוליות – הן הזרועות והן הבוכנות. מערכת שמן נפרדת להפעלת הזרועות מספקת לחץ עבודה של 100 ליטר בדקה. גם החלק הקדמי המשמש בסיס לציר הקדמי חוזק, על מנת לאפשר התקנת מערכת הינע קדמית מאסיבית וחזקה יותר לטובת האפשרות להתקין מעמיסים קדמיים וציוד נוסף כבד וחזק מבעבר. בקייס מדגישים כי דגמי הפארמאל PRO תוכננו מלכתחילה לשמש נשאים למעמיסים קדמיים, כיאה לטרקטורים רב תכליתיים שאמורים לדעת לעשות כל שנדרש במשק, בשדה או בחווה. עיצובית קשה להבדיל בין דגמי ה-PRO לבין יתר דגמי סדרה U של פארמאל, אך מבט שני יגלה שהקבינה תוכננה מחדש ומציעה איכות חיים טובה יותר ובעיקר תכנון מחדש של הגג שחלקו העליון בולט פחות לצדדים והשמשה הקדמית משולבת בו לטובת הגדלת שדה הראיה כלפי מעלה (לעבודה עם מעמיס קדמי). הגג החדש הוריד במקצת את הגובה הכולל של הטרקטור, שעתה עומד על 267 ס"מ (עם צמיגי 16.9 R38). גם סביבת המפעיל שופרה בעיקר הודות לריכוז פונקציות הפעלה נוספות ב'ג'וי-סטיק' החדש, לתפעול קל ונוח יותר של כל המערכות האלקטרו-הידראוליות והמכאניות בכלי. גם מיקום פתחי האוורור שונה וכעת כל הפתחים ממוקמים מגובה לוח המחוונים ומטה, מסקנה אליה הגיעו מתכנני הסדרה החדשה מניתוח תלונות של לקוחות סדרה U שטענו כנגד משבי רוח חזקים מדי בגובה הראש.

סדרת הפארמאל PRO פותחה עבור קייס אצל שטאייר האוסטרית – יצרנית טרקטורים וותיקה השייכת אף היא לפיאט, מאז 1990. לאוסטרים ניסיון רב בפיתוח מערכות הינע כפולות לטרקטורים, שלדות וטרקטורים קומפקטיים ובינוניים רב תכליתיים – תחום בו ליצרנים האירופאיים ניסיון רב. סדרת הפארמאל PRO זהה מכאנית לסדרת ה-Multy של שטאייר עליה כתבנו כאן.
מקור השם Farmall בסדרת טרקטורים רב-תכליתיים שיוצרו על ידי International Harvester – ה-"IH" בשם היצרן CASE IH בן ימינו ואחד היצרנים ממנו קם יצרן הטרקטורים המודרני קייס. קייס משתמשים בשם פארמאל גם כיום לסימול טרקטורים קומפקטיים ורב תכליתיים בינוניים, בעיקר בארה"ב, שם השם פארמאל עדיין מוכר ואהוד. היצרן קייס, בתורו, התאחד עם ניו-הולנד האמריקאי ב-1999 על מנת ליצור את GNH Global השייך כיום ברובו לקונצרן פיאט האיטלקי.

בגלריה למטה: דגמי סדרות Farmall של קייס

no images were found

לפרטים נוספים מיבואן קייס לארץ לחצו כאן