ריסוס בקנה מידה גדול

ב-1987 השיקה קאטרפילר את המותג צ'לנג'ר (Challenger) בדמות ה- Challenger 65 – הטרקטור הראשון בעולם בייצור סדרתי הנשען על זחלי גומי ובולמי זעזועים. פיזור משקל הטרקטור על פני שטח גדול בהרבה משטח צמיגים קונבנציונאליים וסוג הזחלים הייחודיים (גומי) הפכו את הצ'לנג'ר למעשה לטרקטור מהפכני שקבע סטנדרטים חדשים ביכולת עיבוד ועבודה במצע לח או טובעני, יחד עם יכולת עבודה ונסיעה מהירות בהשוואה לטרקטורים אופניים סטנדרטיים. המותג צ'לנג'ר התרחב במשך השנים לכלים נוספים (כולם מבוססי-זחלים) עד שקונצרן AGCO רכש את המותג מקאטרפילר ב-2002, בין היתר על מנת להרחיב את רשת הסוכנים שלו, שכן טרקטורי צ'לנג'ר שווקו עד אז באמצעות סוכני קאטרפילר, שעיסוקם העיקרי היה צמ"ה ופחות חקלאות. מיד עם הרכישה הורחב היצע הדגמים, והוא כולל כיום טרקטורים זחליליים, אופניים, מכבשי חציר, קומביינים, מקצרות ומרססים ממונעים.
אלו האחרונים משויכים למשפחה הנקראת RoGator ולא מכבר הושק ה-1396 החדש – מרסס ממונע לשטחים גדולים המשווק מעתה גם באירופה. RoGator 1396 פותח בארה"ב על מנת לתפקד בתנאים קיצוניים של עבודה מאומצת ותוך כיסוי מקסימאלי. מערכת המרסס מבוססת על מיכל פלדת אל-חלד בנפח 4,920 ליטרים עם מנגנון מילוי וריקון מהיר. המערכת מאפשרת גם מעבר פשוט יחסית בין שימוש בנוזל לשימוש תרחיפים מבוססי אבקה, לכל סוג גידול או עונה. רוחב ה'בום' המרבי נע מ-30 עד 36 מטרים. ההינע מתבצע באמצעות מערכת הידראולית המקבלת כוחה ממנוע קאטרפילר, כאשר גיר בן 7 מהירויות יחד עם מפחיתי כוח בטבורי הגלגלים מאפשרים טווח עבודה רחב מבחינת מהירות ועומס. ההילוך הראשון מעביר כוח זהה אל הגלגלים הקדמיים והאחוריים, ומדמה מצב של נעילות דיפרנציאל מלאות – לתנאי עבודה קשים במיוחד, כמו בוץ טובעני. בהילוכים 2-4 מועבר 60% מהכוח אל הגלגלים האחוריים ו-40% אל הקדמיים ובהילוך השביעי מונעים הגלגלים האחוריים בלבד, בעיקר לצורך ניוד מנהלי מהיר. בצ'לנג'ר מדוחים גם על השקעה רבה בפיתוח תא המפעיל, המתיימר להציע את סביבת העבודה הטובה והנוחה בתעשייה – בין היתר הודות לשטח חלונות עצום, המאפשר שדה ראיה לכל כיוון, ותפעול רוב המערכות באמצעות 'ג'וי סטיק' וכפתורים.
עם רוחב בין גלגלים הנע מ-3.00 ל-3.86 מ', מרווח גחון בן 1.3 מ' ורדיוס סיבוב בן 7.3 מטרים בלבד אמור ה- RoGator 1396לתפקד בכל סוג של גידול ועיבוד תוך מזעור נזקים או פגיעה. ה- RoGator 1396מסוגל לשאת מגוון אמצעי ריסוס, מיכלים שונים ו'בומים' שונים. השיווק הן באירופה והן בצפון אמריקה כבר החל. המותג צ'לנג'ר אינו מיובא לארץ באופן סדיר.