,

קומביין דו-סרני חדש לגזר ושאר ירקות


Ropa – יצרנית ציוד ומיכון קטיף ואיסוף מבאוואריה, משיקה אב-טיפוס של קומביין לצמחי שורש בשם Euro-Panther; אב הטיפוס נחשף בפני חקלאים ועיתונות בגרמניה ב-17 לאוקטובר ונוסה על סלק סוכר. זהו קומביין צמחי השורש הדו-סרני הראשון של היצרן מזה 18 שנה (בהיצע כלים קטנים יותר, נגררים, אך גם גדולים יותר, בעלי 3 סרנים), ולדברי אנשי Ropa מדובר במוצר – עת יגיע לכדי סיום הניסויים ותחילת המכירה – שימוקם בראש הקטגוריה, הן מבחינת הספק והן מבחינת צריכת הדלק הנמוכה. ב-Ropa מונים בין יתר היתרונות והביצועים הבולטים של ה- euro-Pantherזרוע שפיכה ארוכה במיוחד ורחבה (140 ס"מ) הניתנת לכיוון בנוחות ובמהירות והמתקפלת לשלושה חלקים, גלגלים גדולים ורחבים במיוחד להקטנת דחיסת הקרקע בשטח המעובד, בעיקר בתנאי לחות גבוהה (מישלן 800/70 R38 Ultraflex מלפנים, ומישלן 900/60 R38 Ultraflex מאחור המסתפקים בלחץ אוויר מקסימאלי של 2 Bar) ותא מפעיל חדש לגמרי המספק שדה ראיה מעולה יחד עם ארגונומיות גבוהה עבור המפעיל. מסך גדול מעביר את כל המידע הנחוץ למפעיל כמו גם מאפשר פיקוח, שליטה והפעלת רוב המכלולים ביורו פנתר.
ל- Euro-Pantherמערכת המשלבת חיישנים עם 4 בוכנות הידראוליות הדואגת בכל זמן נתון לאזן את הכלי הגבוה והכבד ובכך לדאוג לקטיף בעומק קבוע בלי קשר למצב פני הקרקע. שני חיישנים נוספים מנתרים בכל רגע נתון את כמות ומשקל התבואה ומסנכרנים את יתר מערכות הכלי על מנת לאפשר אופטימיזציה בעבודה, כמו גם להתריע לקראת ריקון או משקל יתר.
ה'רופה יורו פנתר' החדש הנו פרקי וכך מתבצע ההיגוי; למכונה בגודל ובתפוקה כזו נדרש מנוע אימתני, וזה מסופק על ידי מרצדס. ההספק עומד על 530 כ"ס ותוספות ושדרוגים שונים אמורים לשמור את צריכת הדלק ברמה נמוכה ביותר. ה'יורו פנתר' מסוגל להוציא צמחי שורש עד למהירות נסיעה של 15 קמ"ש ולהגיע למהירות מרבית של 32 קמ"ש בנסיעה מנהלתית.
מ-Ropa לא מסרו מתי מתוכנן להתחיל הייצור הסדרתי של דגם מוכן לייצור ושיווק, אך ההערכות מדברות כבר על תחילת 2013 כמועד אפשרי.