,

פוסו קאנטר חדשה ל-2014

פוסו קאנטר Ecofficiency יצרנית המשאיות היפנית פוסו (Fuso) הנמצאת בבעלות קונצרן דיימלר הגרמני, חושפת בפורטוגל את דגמי 2014 החדשים, המוצעים במשקלים של 3.5 עד 8.55 טון. זו האחרונה מהווה גרסת המשקל הגדולה בהיצע המשאיות הקלות – והיא חדשה לשנה זו. זו האחרונה מוצעת גם בגרסת שלדה חשופה, ולפיכך מאפשרת התקנת ארגז, פתוח או סגור, קירור או מנוף מייצור חיצוני, או כל התקן אחר עד למשקל של 6.0 טון. פוסו קאנטר Ecofficiency (גרסת 3.5 טון)
שני המנועים המעודכנים והנקיים שבהיצע – 150 או 175 כ"ס, ממנוע 3.0 ליטר טורבו-דיזל – מצטרפים ל-6 אורכי בסיסי גלגלים שונים, בחירה בין הינע 2×4 או 4×4, מנועים היברידיים או קונבנציונאליים, תיבות ידניות, אוטומטיות או רובוטיות (כפולות מצמדים) ושלושה תאי מפעיל שונים – לכדי מגוון התאמות עצום שאמור לאפשר לכל לקוח "לתפור" לעצמו בדיוק את המשאית הנדרשת לצרכיו. המנועים, כך טוענים בפוסו, נקיים וחסכוניים יותר מעד כה – בעיקר הודות ל"חבילת Ecofficiency", כפי שהיא מכונה, המוצעת כסטנדרט בדגמי 2014. מדובר בסדרת שיפורים ושינויים במנוע הגורמים לכך, ביניהם מצויינים בין השאר מערכת הזרקה חדשה בלחץ גבוה (2,000 Bar), שמן מנוע מיוחד המקטין את החיכוך, מערכת 'עצור וסע' ובתיבת ההילוכים – הארכת יחסי ההעברה לטובת יכולת עבודה של המנוע בסל"ד נמוך יותר. עוד מוזכרים צמיגים מיוחדים בעלי התנגדות חיכוך נמוכה ו"נגיעות" קוסמטיות חיצוניות המתיימרות להקטין עוד יותר את ההתנגדות לרוח. פוסו קאנטר Ecofficiency
בפוסו קאנטר החדשה מוצעת – בכל שדרת הדגמים – כסטנדרט בקרת יציבות אלקטרונית (ESP), מערכת למניעת נעילת בלמים (ABS) הכוללת חלוקת עוצמת הבלימה אלקטרונית ובלם-מנוע בעוצמה של 50 קילו-ואט.
המנועים בקאנטר החדשה עומדים שתקנים העדכניים ביותר באירופה: Euro 5b+ לגרסאות השוקלות עד 6.0 טון ו-Euro 6 לגרסאות השוקלות יותר מ-6.0 טון (כולל את הפוסו קאנטר אקו-הייבריד). פוסו קאנטר Ecofficiency (גרסת 4x4)
עוד חדשות ל-2014 מתייחסות לגרסאות ה-4×4 הפופולריות והמצליחות של הקאנטר, שמקבלות מעתה כסטנדרת תיבת הילוכים עם 2 יחסי העברה המאפשרת לכל קאנטר 4×4 כושר טיפוס של עד 60% (כ-27 מעלות) במטען מלא. עוד מציעות גרסאות ה-4×4 מעתה כסטנדרט נעילת דיפרנציאל אחורית אוטומטית של עד 70%. כאופציה חדשה בכל הדגמים מוצעת ערכת מראות צד רחבה במיוחד למצבים בהם מותקן על השלדה ארגז או כל התקן After Market רחב אחר.

לפניה ליבואנית משאיות פוסו קאנטר לארץ, לחצו כאן