,

מרצדס באגריטכניקה – לוגיסטיקה לחקלאי

מרצדס בנץ אונימוג יורו 6

באפריל השנה השיקה מרצדס את האונימוג החדש בסין; במהלך תערוכת 'אגריטכניקה 2013' שנערכה בהאנובר שבגרמניה הושק האונימוג החדש לראשונה באירופה, ובפני קהל יעד רלוונטי וחשוב. האונימוג החדש היה חלק מהתצוגה של חטיבת הרכב הכבד והמסחרי של מרצדס בנץ שכפי שהתברר, ההיצע שלה כולל כלים ייעודיים למגזר החקלאי. כל הכלים והדגמים שהוצגו בהאנובר כללו מנועים מתקדמים העומדים בתקני יורו 6, מבטיחים במרצדס.

האונימוג משמש כמעין טרקטור מתקדם, שיודע לא רק לעבוד בשדה, אלא גם להוביל סחורה חקלאית בכביש, מהר יותר מכל טרקטור
מרצדס בנץ אונימוג U500 כובש חבילות חציר
האונימוג משמש – בעיקר באירופה – כמעין "טרקטור מתקדם" שיודע לעשות כמעט הכל – החל מחריש או גרירת מכונה חקלאית (הן מאחור והן בריתום קדמי), עבור בבסיס למקצרות, מכסחות ולמעשה מנשא ציוד למגוון עצום של כלים. בנוסף, עלייה מתמדת ביכולות שינוע תוצרת חקלאית למרחקים הולכים וגדלים (הכוונה במסגרת העבודה החקלאית עצמה, לא רק לשינוע הסחורה ברחבי היבשת) הופכת כלים כמו האונימוג, המסוגלים לגרור לא מעט סחורה הן בשטח והן בכביש למרחקים גדולים – למוצר שהביקוש אליו עולה בהתמדה.

אונימוג חדש רתום למרסקת גזם

לאונימוג אינספור יציאות הידראוליות, PTO וזרועות קדמיות ואחוריות ובלא מעט משקים הוא אף משמש ככלי עיקרי – בין היתר בשל מחירו הגבוה. בתערוכה הציגה מרצדס בנץ מגוון מנועים לאונימוג – שלושה 4-צילינדרים ושני 6-צילינדרים בטווחי הספק מ-156 ועד 299 כ"ס. לראשונה ברכב סדרתי מציעה מרצדס – כאופציה – מערכת אחיזה סינרגטית ייחודית שעיקרה היכולת להעביר – גם תוך כדי נסיעה – בין הגיר הרציף ההידרוסטאטי לבין הגיר הידני. עוד חדשה הוצגה מערכת הידראולית שפותחה במיוחד לייעול העבודה עם כלים נרתמים הידראוליים.

משאית מרצדס בנץ ארוקס 2042AS

ולנדרשים כלים גדולים בכמה מידות מהאונימוג – למשימות דומות – מציעים במרצדס גרסאות חקלאיות של משאית השטח 'ארוקס' (Arocs). זו פעם ראשונה שבמרצדס משיקים סדרה "חקלאית" של המשאית הכבדה והיא נועדה לאפשר הוצאת הסחורה היישר מן השטח – גם אם חרוש, בוצי, תלול וכיו"ב – עד לפתח בית הקירור, המחסן, מרכז המזון או הרפת. הגרסה שהוצגה היא הארוקס 2042AS – 'טרקטור' גורר כפול ההנעה עם צמיגי כביש-שטח ייחודיים וסופר רחבים, המאפשרים הן תנועה בשטח קשה לעבירות והן נסיעה מהירה על הכביש. גם כאן מוצע ליין מנועים סופר מתקדמים ונקיים, אך טווחי ההספק קופצים כאן לכדי 238 ועד 625 (!) כ"ס. כסטנדרט מוצעת תיבת PowerShift 3 של מרצדס כאשר באופציה ניתן להזמין גרסאות מיוחדות של תיבה זו, שפותחו במיוחד לתנאים קיצוניים או מיוחדים – בהתאם לייעוד ולשימוש.

לפניה ליבואן מרצדס לארץ, לחצו כאן

אונימוג U500 מפזר דשן במשימה חקלאית