יונדאי H350 יונדאי הקוריאנית הצליחה לשמור בסוד את לידתה של המסחרית העתידית שלה – ה-H350 – כאשר רק לפני כשבועיים היא חשפה איור ראשון ופרטים כלליים, כ'פרומו' לפני ההשקה המלאה בתערוכת האנובר שהסתיימה בתחילת החודש.
בתערוכה נחשפה כאמור היונדאי H350 במלואה, יחד עם פרטים טכניים ועוד. ביונדאי מייעדים את ה-H350 החדשה להתחרות בראשו ובראשונה בשוק האירופאי.
ה-H350 תוצע עם מבחר אורכים כוללים ואורכי בסיסי גלגלים. הגרסה הארוכה מציעה גובה פנימי של 195.5 ס"מ, רוחב של 179.5 ס"מ ואורך של 378 ס"מ. המשקל הכולל הוא 3.5 טון כאשר המטען יכול להגיע עד למשקל של 1.5 טון. בסה"כ מוצע בגרסה זו נפח הטענה מרשים של 12.9 מ"ק, כאשר לטובת קיבוע ואבטחת המטען מוצעות לא פחות מ-14 נקודות עיגון. דלת ההזזה הצדדית מאפשרת מפתח ברוחב 128 ס"מ וצמד הדלתות מאחור נפתחות לכדי מפתח הטענה של כ-154 ס"מ. גם בפגוש האחורי מוצע שקע מיוחד לטובת טיפוס לאפשר ניקוי קל של החלונות מאחור. יונדאי H350 המרכב כולל 4 מתלים נפרדים סביב, עם מתלי מק'פרסון מלפנים ומאחור קפיצי עלה העשויים תרכובת חומרים מתקדמים. מוט מייצב מבטיח הגבלה על זוויות ההטיה. היצע המנועים מוגבל כרגע למנוע אחד – טורבו דיזל 4-צילינדרי בנפח 2.5 ליטר עם מערכת הזרקת מסילה משותפת (CRDI) המוצע עם 150 או 170 כ"ס. המומנט המרבי – 38.0 ו-43 קג"מ בהתאמה – מגיע בטווח הסל"ד של 1,350-2,750 בגרסת ה-150 כ"ס, ו-1,500-2,750 סל"ד בגרסת ה-170 כ"ס. שתי גרסאות המנוע עומדות בתקני יורו 5 וכאופציה ניתן לקבל בשתיהן מערכת 'עצור וסע' המדוממת את המנוע במצב עמידה עם הלחיצה על דוושת הבלם, ומניעה אותו שוב באופן אוטומטי עם ההרפיה מדוושת העצירה והלחיצה על דוושת התאוצה. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים, ובשלב זה מוצעת תיבת הילוכים אחת – 6 הילוכים ידניים. יונדאי H350
בהתאם לסטנדרט הנהוג כיום, כך מותקנות גם היונדאי H350 החדשה שפע מערכות בטיחות מתקדמות; כסטנדרט מוצעות מערכת למניעת גלישה לאחור במדרון, מערכת בקרת נסיעה דינאמית, עזרה בזינוק בעליה ומערכת עזר בבלימה. כאופציה מוצעות מערכות כמו מערכת התרעה בפני בלימה (אורות מהבהבים מבחוץ), מערכת שמירת יציבות למניעת התהפכות ומערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה. יונדאי H350
שורת המושבים הקדמית כוללת בנוסף לנהג מושב נוסף, או כאופציה – 2 נוספים. ביונדאי טוענים כי המרווח לנהג ולנוסעים הוא הטוב בסגמנט, עם נתון גובה בסביבת הנהג של 141.4 ס"מ ומרווח רגליים של 107 ס"מ. כל הכיסאות הקדמיים ניתנים לחימום (כאופציה בתשלום). גלגל ההגה מתכוונן בזווית ופנימה-החוצה והיצע תאי האחסון כולל מדפים פתוחים לצד תאים ננעלים, בכלל זה תא גדול מתחת למושב הנוסע.