לא פעם בוחרת יצרנית רכב להציג או דור העתיד או הדור הבא של דגם מסוים באמצעות רכב תצוגה, או 'מכונית קונספט', במילים שונות. לא מדובר בשעמום של אנשי מחלקת הפיתוח או בתוצר דמיונו הפורה של המעצב, אלא במהלך שיווקי מתוכנן היטב וחשוב מאוד אסטרטגית עבוד היצרנית הרלוונטית; פולקסווגן Tristar מכונית התצוגה נועדה להעביר 2 מסרים עיקריים חשובים: הראשון – "יש מחליף לדגם מסוים בדרך; שווה לחכות – ואם אפשר, תתאפקו בינתיים מלרכוש רכב של המתחרים". השני נועד לרמוז – אם לא מעבר לכך – במה דברים אמורים, קרי: כיצד ייראה הרכב המחליף, מה חדש וחשוב בו, למי הוא פונה וכמובן – איך הוא ייראה?
מכאן שלא ניתן להמעיט בחשיבות מכונית התצוגה בכתום צעקני שכיכבה מעל לבימת פולקסווגן בתערוכת הרכב המסחרי שנערכה בהאנובר, תחת השם פולקסווגן טריסטאר (Tristar). מדובר בקדימון לדור הבא של הטרנספורטר T5 – אחת מההצלחות הממושכות והבולטות עבור פולקסווגן מאז ומתמיד, ודגם הנחשב כמוביל סגמנט שלם של כלי רכב מסחריים. הדור הבא של הטרנספורטר – ה-T6 – ישב על פלטפורמה חדשה, ולמעשה, למרות הדמיון לטרנספורטר בן ימינו, מדובר יהיה ברכב חדש לגמרי. פולקסווגן Tristar
לפולקסווגן 'טריסטאר' מרכב קצר ועיצוב שטח קרבי ומוגבה – רמז לגרסת השטח המיתולוגית של הטרנספורטר – ה'סינכרו' כפול ההנעה. ההינע הוא כפול קבוע והמרכב כולל שתי שורות מושבים בתצורת 'קבינה וחצי' וארגז פתוח, מתוכו בולט הגלגל הרזרבי המחובר לדופן האחורית של תא הנוסעים. פולקסווגן Tristar
בחזית מותקנת תאורה רבת עוצמה בטכנולוגיית LED החסכונית שככל הנראה תמצא את דרכה גם למהדורה הסדרתית. הארגז מחולק לשני אזורי הטענה – מתחת לרצפה, שם מוצעות מגירות אטומות לאחסון ציוד, ומעל לרצפה, כארגז פתוח קונבנציונאלי. לא בטוח שתצורה זו תגיע לגרסאות הייצור הרלוונטיות של ה-T6 (דאבל קבינה) וכך גם לגבי העיצוב הפנימי. בפולקסווגן עיצבו סביבת עבודה יוקרתית אך מאופקת, עם שימוש בעץ, עור ומתכת מלוטשת והכוללת גימיקים לרוב כמו מסך מגע ענק והניתן לכיוון וסיבוב, אפשרות להזזת הכיסאות על מסילות, שולחן מתקפל, מערכת אינטגראלית המאפשרת שיחות ועידה באמצעות וידאו ומערכת שמע יוקרתית ורבת עוצמה. כאמור, הסיכוי לראות משהו דומה במהדורה הסדרתית אינו גבוה. כפי שניתן להבחין, למרות המעטפת הצעקנית והקרבית למראה, העיצוב הכללי ברור למדי ונראה כקרוב מאוד לעיצוב ה-T6 העתידי. פולקסווגן Tristar בפולקסווגן שימרו את קווי המתאר המאפיינים של הטרנספורטר העכשווי, אך העניקו להם ליטוש קל ו"חידוד" העיצוב במטרה להפכו מתקדם ומודרני יותר, אך עדיין לאפשר זיהוי קל ומיידי ולשייכו לפולקסוגן טרנספורטר.
בפולקסווגן לא פירטו מתי מתוכננת השקת הגרסה המוכנה לייצור של הטרנספורטר T6 אך שמועות בגרמניה מדברות כבר על תערוכת ז'נבה הקרובה, בתחילת 2015.