,

פיאט תציע טנדר ב-2016

מכונית התצוגה מיצובישי GR-HEV – קדימון לטנדר L200 הבא בתחילת 2013 הציגה מיצובישי את הקונספט GR-HEV כפרומו לדור הבא של הטנדר L200 המוכר גם במחוזותינו. ממידע שעדיין אינו מאושר רשמית המגיע בפיאט מסתבר שבמקביל לטנדר החדש הצפוי ממיצובישי יוצע טנדר דומה כפיאט, וזאת בעקבות הסכם שת"פ בין מיצובישי היפנית לפיאט האיטלקייה. פיאט מעוניינת להציע טנדר עבודה ראוי, בעיקר בשווקי דרום אמריקה המתפתחים ובאירופה, כאשר כיום אין לקונצרן האיטלקי מוצר מקביל וההתבססות על מוצר קיים – גם אם מתוצרת יצרנית אחרת – מהווה את הפתרון היעיל והכלכלי ביותר. פיאט סטראדה (Strada) – מיוצר בברזיל ומשווק משם לדרום אמריקה, אירופה ועוד. בשנה שעברה יוצרו למעלה מ-134,000 ממנו
הטנדר המיועד של פיאט – למעשה כיום Fiat-Chrysler Automobiles – יתבסס כאמור על המיצובישי L200 הבא והוא יושק ככל הנראה עוד במהלך שנה זו כאשר המכירה מתוכננת להתחיל לקראת סוף 2015 – תחילת 2016 תחת חטיבת המסחריות בפיאט. הטנדר המיועש ישווק בגרסאות הנעה אחורית והנעה כפולה, עש 2 יחסי העברה, קרי: רכב עבודה המיועד לתפקד גם מעבר לאספלט. בכירים בפיאט צוטטו בעבר על תוכניותיהם להגדיל את נתח המכירות בשווקים דנן ובתוכן נכלל טנדר "בגודל מלא" במונחים אירופאיים ויפניים (בינוני וקומפקטי במונחים צפון אמריקאיים). גרסת פיאט לטנדר-מבוסס-L200 שלה תיבדל ללא ספק מהדור הבא של המיצובישי L200 בעיצוב ובשם פיאט, כיום הבעלים של קרייזלר, מיוצגת בסגמנט הטנדרים הגדולים יותר, ה"אמריקאיים", באמצעות חטיבת RAM בקרייזלר (לשעבר דודג') כאשר בקטגוריית הטנדרים הקומפקטיים מוצע כיום בכמה שווקים הפיאט Strada, במיוצר מאז 1996 בברזיל והמשווק בדרום אמריקה ובשווקים נוספים בעולם.
בשלב זה לא ברור עדיין באיזה מפרט יוצע הטנדר והיכן ייוצר – האם במפעלי מיצובישי בתאילנד, לצד ה-L200 המצליח, או שאחד ממפעלי פיאט ברחבי העולם – באירופה, דרום אמריקה וכיו"ב.