,

ימאהה וייקינג: בא לעבוד

ימאהה וייקינג (Viking)ימאהה פרסמה זה עתה פרטים ראשונים אודות רכב ה-UTV החדש שלה – הוייקינג (Viking), כאשר הדגש הראשון מתייחס לכך שמדובר בכלי עבודה קשוח, בניגוד למגמה כיום לפנות יותר ויותר אל תחום הפנאי וההנאה, והדגש השני – מדובר בכלי Made in the USA הפונה בראש ובראשונה לשוק הצפון אמריקאי הענק.
עם לא מעט "פטריוטיות" והתמקדות בשוק החקלאי העצום בארה"ב, יוצאת ימאהה-ארה"ב בקמפיין נרחב עם דגש על יכולות העבודה והקשיחות של הוייקינג החדש – וזאת על מנת לבדל דגם זה מרוב דגמי ה-UTV וה-SbS (קיצור של Utility Vehicle ו-Side by Side, בהתאמה) הצצים בשנים האחרונות כפטריות לאחר הגשם, עם כיוון ברור לפנאי, ספורט והנאה. הוייקינג החדש מתיימר להציע גם קצת מאלו, אבל הדגש העיקרי – וקל לראות זאת בתמונות היצרן ובסרטון התדמית – הוא ביכולות העבודה. במידה מסויימת, נראה כי מדובר בגלגול מודרני – ומתחרה – במיול של קוואסאקי ובדגמי הריינג'ר הבסיסיים, המיועדים להוביל מטען.ימאהה וייקינג (Viking) - מקום ל-3 מבוגרים ומטען
ימאהה וייקינג מיוצר במפעל ימאהה בניונאן, בג'ורג'יה ארה"ב. במקביל לו מיוצר מזה מספר שנים הריינו (Rhino) הספורטיבי והקל יותר. הוייקינג מיועד לשלושה נוסעים ותוכנן כאמור לשרת חוואים, חקלאים וציידים (תחום פופולארי מאוד בארה"ב) עם יכולת להוביל בנוסף ל-3 מבוגרים גם כ-270 ק"ג (לא מרשימים במיוחד ביחס למתחרים) בארגז ולגרור כ-680 ק"ג. יחידת הכוח כאן מתיימרת להיות חדשה – חד-צילינדרי בנפח 686 סמ"ק, מקורר מים ומוזרק דלק – אך סביר להניח שמדובר במנוע ש'הושאל' מליין הטרקטורונים של היצרן, ועבר את ההתאמות הנדרשות לייעודו החדש. ימאהה וייקינג (Viking) - יכולת העמסה של 270 ק"ג בארגז נתון ההספק לא נמסר אך בימאהה מדגישים כי מדובר במנוע שמצטיין כבר מסל"ד נמוך ומייצר מומנט זמין לכל אורך עקומת הכוח. האבזור הסטנדרטי כולל 3 משענות ראש ו-3 חגורות בטיחות עם 3 נקודות עיגון בכל אחת. בנוסף מותקנות ידיות אחיזה בסביבת הנוסעים להגברת היציבות והבטיחות עת העניינים הופכים למטלטלים יותר. ההיגוי מגובה במנוע חשמלי ('הגה כוח') במטרה להקל על מאמץ ידי הנהג – בעיקר בשטח קשה לתנועה אך גם במהירויות נסיעה איטית בהן נדרש תמרון תכוף.ימאהה וייקינג (Viking) - הגה כוח חשמלי להקל בשטח ובתמרונים איטיים
הכוח מועבר אל הגלגלים באמצעות גיר רציף עם שני יחסי העברה – Low ו-High ו-3 מצבי שילוב: הנעה אחורית, הנעה כפולה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה והנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי נעול. מערכת הואריאטור, טוענים בימאהה, מתוכננת לעזור בבלימת הכלי במורד, בכל מצב של שילוב תיבת ההעברה.
מערכת המתלים כוללת עצמות עצה כפולות סביב עם מהלך מתלה זהה בכולם בן 206 מ"מ. 4 בלמי דיסק אמונים על הבלימה וצמיגי AT25 x 8-12 מלפנים ו-AT25 x 10-12 דואגים להעביר את הספק אל הקרקע. מרווח הגחון המינימאלי עומד על 300 מ"מ. ימאהה וייקינג שוקל 609 ק"ג, כולל דלק ושמנים ומידותיו החיצוניות הן 310 ס"מ אורך, 157 ס"מ רוחב ו-188 ס"מ גובה. רדיוס הסיבוב הוא 451 ס"מ ומיכל הדלק הוא בנפח כמעט 37 ליטרים בהחלט מכובדים.ימאהה וייקינג (Viking)
ימאהה וייקינג מתחיל להימכר בימים אלו בצפון אמריקה (קנדה וארה"ב) במחיר המתחיל בכ-11,500$. לקבלת פרטים נוספים על הימאהה וייקינג מהיבואן לארץ, לחצו כאן

עוד חדשות UTV באתר:
ההונדה פאיוניר 700-4: לעבודה ולפאן – ל-4
ריינג'ר ברוטוס – הפולאריס לעבודה
בובקט 3200D –דיזל לפועל
בובקט 3600 ו-3650 החדשים
קאן-אם מאבריק – הפצצה הקנדית
פולאריס ריינג'ר XP 900 – אם לא בכוח, באלימות…
ירוק עולה: ג'ון דיר RSX850i