ענקית הציוד וכלי הגינון האמריקאית הוותיקה טורו (TORO, נוסדה ב-1914) השיקה במינסוטה שבארה"ב סדרה של כלי גינון ממונעים הניזונים מסוללות ליתיום-איון 24V נטענות תחת השם Max. היצרנית מגדירה כלים אלו כ"כלים משלימים" לבעלי גינות גדולות, או ככלי עבודה עיקריים לבעלי גינות קטנות יותר, שפעולתם הנקייה והשקטה של כלי העבודה שלהם ממוקמים גבוה ברשימת הדרישות שלהם.
הסדרה כוללת חרמש מוטורי (Max string trimmer), מפוח עלים (Max sweeper) וגוזם גדר חיה (Max hedge trimmer) כאשר מצד היצרנית מובטח די והותר כוח לקבלת ביצועים גבוהים, גם ללא מנוע בעירה פנימית כמקובל; סוללות הליתיום-איון מתיימרות להציע הספק כפול בהשוואה לסוללות נטענות פשוטות יותר דוגמת סוללות ניקל קדמיום באותו הגודל והמשקל, יחד עם זמן פעולה כפול באורכו וכמחצית הזמן הנדרש לטעינה.

חרמש מוטורי נטען מתוצרת TORO חרמש מוטורי נטען מתוצרת TORO

החרמש המוטורי כולל מערכת הארכת חוט הקיצוץ באופן אוטומטי תוך כדי עבודה כאשר בטורו טוענים שהמפעיל כלל אינו צריך להתעכב על סידור והארכת החוט בתוף, למעט הוספת חוט חדש כאשר התוף מתרוקן, מה שמבטיח יעילות בעבודה וחיסכון בזמן. עוד ניתן לבחור בין שני אורכי חוט – על פי העומס וסוג העבודה – במטרה לחסוך באנרגיה והאריך את זמן העבודה לכל סוללה, בין 10" ל-12". למי שפחות מיומן באיזון הכלי תוך כדי העבודה ושמירה על הגובה הרצוי, מוצע גלגל מנחה קטן בתחתיתו המאפשר הולכה פשוטה של החרמש תוך שמירה קבועה על גובה הקיצוץ המבוקש. החרמש שוקל 3.63 ק"ג בלבד וכולל צג המראה את מצב הטעינה במצבר.

מפוח עלים נטען מתוצרת TORO מפוח עלים נטען מתוצרת TORO

מפוח העלים הנטען טוען ליתרון המשמעותי ביותר בהשוואה לכל מפוח עלים מנועי אחר הודות לרמת הרעש הנמוכה משמעותית בזמן העבודה, כאשר מפוח הניזון מסוללה נטענת ללא כבל, חוסך מן הסתם את הסרבול שבהפעלת מפוח חשמלי. בטורו מאמינים ביתרונות אלו, והוסיפו למתכון עיצוב מרשים על מנת להציע מפוח עלים המתיימר להיות הטוב מסוגו. בין השאר מדגישים בטורו את שתי מהירויות העבודה ביניהן ניתן לבחור ואת המשקל הנמוך של 2.27 הק"ג בלבד.

גוזם גדר חי נטען מתוצרת TORO גוזם גדר חי נטען מתוצרת TORO

גוזם הגדר החיה מציע אורך להב של 61 ס"מ ומשקל של כ-3.1 ק"ג בלבד. הגוזם בנוי למעשה משני חלקים נפרדים – יחידת הידית והסוללה ויחידת המנוע והלהב – הניתנים לכיוון של 90 מעלות זה מזה, בכדי לאפשר עבודה עם ידיים ישרות כאשר החיתוך נעשה במאונך. ניתן לסובב את יחידת הידית לשני הכיוונים במידה שווה. בטורו טוענים ששיטת הפעלת הגוזם הייחודית מקטינה למינימום את הויברציות המועברות אל ידי המפעיל, וכי המכונה חזקה דיה לחתוך ענפים בגדר חיה עד לקוטר של 16 מ"מ.

3 תגובות
    • דני שטיינמן
      דני שטיינמן אומר:

      אלי שלום, אתה מוזמן לפנות ישירות ליבואן, באמצעות הלינק בסוף הידיעה ("לפניה ליבואן… לחץ כאן"). האתר אינו עוסק במכירה אלא רק בהבאת החדשות לחקלאים. בהצלחה!
      דני שטיינמן, עורך

תגובות סגורות