זאנון: מרסקת הגזם TRK בדרך לארץ

מרסקת גזם Zanon TRK

מרסקת גזם Zanon TRK

יצרנית ויבואנית המיכון החקלאי 'מסגריית אביטל' ממושב שדה אליעזר החלה לשווק את מרסקת הגזם TRK מתוצרת זאנון (Zanon) האיטלקייה.
ה-TRK היא מרסקת מאסיבית במיוחד הכוללת 'פיק-אפ' כפול להזנתה, בדומה למגרסה, והמיועדת "לטפל" בגזם גס ובכמויות גדולות; המרסקת מונעת באמצעות ה-PTO וקרדן הטרקטור וכוללת כאמור 'פיק-אפ' (מערכת איסוף) מאסיבי כפול עם ציר ושיניים גסות בחלקו התחתון וקטנות יותר בחלקו העליון. מערכת ה'פיק-אפ' מונעת על-ידי מערכת ההידראוליקה של הטרקטור המניעה מנוע הידראולי המצוי בגוף המרסקת.
מרסקת גזם Zanon TRK

מרסקת גזם Zanon TRK

מרסקת גזם Zanon TRK

מרסקת גזם Zanon TRK

הגזעים והענפים מוזנים אל מערכת שיניים מאסיביות נוספת הנתונים על ציר מרכזי ('רוטור') בקוטר 200 מ"מ ועובי דופן של 18 מ"מ, שפעולתו מחוזקת באמצעות גלגל תנופה מאסיבי. היצרן טוען שהמרסקת מסוגלת לטפל בכל סוג של גזם קשה, כולל ענפים עד לעובי של 80 מ"מ. ב-TRK ניתן לכוון את מהירות פעולת ההזנה ('פיק-אפ') וגובה וזווית העבודה ביחס לקרקע מתא המפעיל. תיבת ההעברה נתונה באמבט שמן עם מצמד כפול והמרסקת כוללת מערכות מתיחה לרצועות ולשרשרת. כאופציה ניתן לקבל ציר הינע, גלגלים ומערכת הרמה והורדה הנשענת על גלילים. המכסחת מציעה קשיחות יוצאת דופן, לטענת אנשי היצרן, בשל היותה מיועדת לתפקד בתנאי שטח קשים, הרריים ושופעי אבנים, כפי שקיימים בלא מעט אזורים באירופה. מרסקת ה-TRK מוצעת ב-3 מידות רוחב: 1,550, 1,800 או 2,100 מ"מ כאשר הן מיועדות להירתם (מלפנים או מאחור) לטרקטורים בעלי הספקים שבין 80 ועד 140 כ"ס; היבואן בארץ ממליץ להשתמש בטרקטורים החזקים יותר עם המרסקת, בעיקר בשל משקלה וממדיה.
מרסקת גזם Zanon TRK

מרסקת גזם Zanon TRK

מרסקת גזם Zanon TRK - ככה זה עובד (אילוסטרציה)

מרסקת גזם Zanon TRK – ככה זה עובד (אילוסטרציה)


זאנון (Zanon) נוסדה באיטליה ב-1964 כחברה משפחתית ועוסקת בפיתוח ובייצור מיכון חקלאי ולגינון מקצועי, בעיקר של מכסחות, מרסקות גזם, מבקעות עצים, מתחחות ומדללות. בנוסף מייצרת החברה ציוד פניאומטי וחשמלי דוגמת מזמרות, מנערות זיתים, מרסקות גזם נייחות, קומפרסורים ואף כלי גינון ידניים. החברה ממוקמת בקמפו-דרסגו (Campodarsego) עם מפעל ייצור ראשי בשטח של כ-25 דונם, מעסיקה כ-110 עובדים ומציעה לא פחות מ-450 מוצרים שונים (בתוכם כלולים 40 פטנטים בבעלות החברה). מדי שנה מיוצרים על ידי זאנון למעלה מ-50,000 מוצרים המשווקים באמצעות כ-2,000 סוכנים בלמעלה מ-60 מדינות בעולם. כאמור, מעתה גם בישראל. לקבלת פרטים נוספים מיבואן מרסקות זאנון לארץ, לחצו כאן