,

ואלטרה – עד 400 כ"ס ל-2014

ואלטרה סדרה S המעודכנת ל-2014במהלך שנות ה-90' נוצרה דרישה הולכת וגוברת מצד לקוחות וסוכנים כלפי קברניטי ואלטרה להציע טרקטור עיבודים כבד וחזק, עם לפחות 200 כ"ס. החדירה המוצלחת לשווקים חדשים באירופה, בהם אנגליה, גרמניה וצרפת, דחפה את היצרנית הפינית למהר ולנסות להכות על הברזל בעודו חם ולהבטיח שגם בסגמנט הכבד והחזק יותר בעולם הטרקטורים יימצא נציג ראוי. כבר ב-1999 פרסמה החברה ,קריאת הרגעה" לסוכניה והבטיחה כי טרקטור כבד וגדול נמצא בפיתוח. ב-ואלטרה פיתחו את הטרקטור הכבד בהיצע שלהם בעצמם, נאמנים לגישתם "מינימום משקל ביחס להספק", עם דגש על נוחות מפעיל מקסימאלית. תא המפעיל תוכנן אף הוא על ידי ואלטרה והתוצאה נצפתה כאב-טיפוס בסוף 2000 ובמהלך 2001 במסגרת תערוכות חקלאיות שונות בפינלנד ובשאר אירופה, עד שבאותה השנה הושקה לבסוף סדרה S במלוא הדרה, מוכנה לשיווק. הכלים צוידו במנועי AGCO-Power (למעשה מבית Sisu הפינית, השייכת אף היא ל-AGCO, הקונצרן לו שייכת ואלטרה) בנפח 8.4 ליטר עם הספק שיא מרשים ביותר לשעתו של 370 כ"ס. מאז השקתה עברה סדרה S שתי מתיחות פנים ועדכונים, וגם הדור השלישי, הנוכחי, הגיע לזמן בו נדרש עדכון ורענון.
ואלטרה סדרה S המעודכנת ל-2014עתה, לאחר עדכון הסדרות A ו-N שבוצע לאחרונה, מגיע זמן עדכון ספינת הדגל של היצרנית; לאחר למעלה מעשור מושקת סדרה S המחודשת והמעודכנת – דור רביעי בשושלת. ראשון בולט העיצוב החדש, שמעבר לקווים המעוגלים החדשים וטיפול כמעט בכל פינה בטרקטור מתאפיין בחופת מנוע כמעט שקופה בחלקה, חושפת את הקרביים הודות לשטח רשתות גדול במיוחד – לטובת צינון יעיל. יחידת הכוח הבסיסית נותרה אותו מנוע ה-Agco-Power בנפח 8.4 ליטר אך לאחר טיפול מעמיק הוא עומד עתה בתקני Tier 4 והספק גרסת העל עלה ל-400 כ"ס עם מומנט מרבי מרשים בן למעלה מ-168 קג"מ. בין השאר מוצעים במנוע המעודכן צמד מגדשי טורבו חדשים מפוקחים אלקטרונית, במטרה להציע מומנט גבוה ויעיל כבר מסל"ד נמוך. סדרה S החדשה מציעה יכולת הרמה מרשימה ביותר בזרועות, כאשר היצרנית מצהירה על נתון של 12 טון בזרועות האחרויות ו-5 טון בקדמיות. ספיקת המערכת ההידראולית הגבוהה – 175 ליטר/ד' – מאפשרת עבודה יעילה עם מגוון כלים נרתמים או נגררים המופעלים באמצעות כוח הידראולי. בהיצע תיבות ההילוכים בסדרה מוצעת גם תיבה רציפה (AVT) הכוללת בין היתר 2 מצבי עבודה – מהיר יותר ללא עומס או נמוך יותר לעומס גבוה, לצורכי עבודה.ואלטרה סדרה S המעודכנת ל-2014
רשימת העזרים האלקטרוניים והממוחשבים הסטנדרטית בסדרה S החדשה כוללת בין השאר מערכת TwinTrac המאפשרת עבודה בהילוך אחורי בשני יחסי העברה, עם הבטחה לחסוך עד 10% בצריכת הדלק בעת נסיעה לאחור לעומת נסיעה במהירות דומה לפנים. תא המפעיל כולו נשען על מערכת בולמים נשלטים המכונה AutoComfort, שתמציתה כיול וכיוון בולמי הקבינה באופן אוטומטי, בהתאם לתנאי הדרך והעבודה. מערכת ה- AutoGuide 3000 הנה מערכת עזר להיגוי המאפשרת עבודה ללא הצורך לגעת בגלגל ההגה, ועוד.
ההיצע סדרה S המעודכנת של ואלטרה כולל 5 גרסאות: S 274 עם 300 כ"ס, S 294 עם 325 כ"ס, S 324 עם 350 כ"ס, S 354 עם 380 כ"ס וספינת הדגל S 374 עם כאמור 400 כ"ס.
יבואנית ואלטרה לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור. בואלטרה החלו בשיווק סדרה S החדשה בשלב ראשון באירופה, דרום אמריקה, אפריקה ורוסיה.