דויץ פאהר 6180

ארגון החקלאות הגרמני – DLG, ראשי תיבות של Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft – פרסם את תוצאות מבחן צריכת הדלק אותו ביצע לטרקטור מדגם 6180 של דויץ-פאהר, ולפיהן עולה כי מדובר בשבירת שיא בצריכת דלק, וכי הדגם האמור הוא החסכוני בסגמנט, ובכלל – אחד הטרקטורים החדשים החסכוניים בשוק.
תוצאות המבחן המרשימות והמפתיעות פורסמו בכמה כלי תקשורת בגרמניה, גוררות כמובן תגובות רבות ומן הסתם תשמשנה כחומר לא רע עבור מחלקת יחסי הציבור והמכירות של החברה הגרמנית בבעלות SDF האיטלקי.
המבחן שנערך על ידי ה-DLG נחשב כיום כמוביל ולמשמעותי ביותר באירופה, כאשר רבים טוענים כי מדובר במבחן המקצועי והנכון ביותר לבדיקת צריכת דלק של טרקטור חקלאי בכלל. המבחן מכונה PowerMix ומשמו ניתן להבין כי הוא מורכב מכמה מבחנים שונים. הוא נערך במרכז הניסויים של הארגון ב-Gross-Umstadt בגרמניה, במטרה להציע לכל טרקטור תנאים דומים. חוזקו של סוג המבחן הזה הוא בהדמיית מצבי אמת ובחינת הכלי במצבים שונים המרכיבים סוגי שימוש אופיניים לטרקטורים חקלאיים. למרות ביצועו בשטח ניסויים מוגדר וקבוע מדמה המבחן שימוש סטנדרטי יומיומי הכולל מגוון עבודות, בכלל זה גרירה, עבודה עם PTO ושימוש במערכת ההידראולית.

דויץ פאהר 6180

המבחן מתחיל במדידת כל הפרמטרים של הטרקטור, בהם משקל, הספק במנוע, הספק ב-PTO, לחץ הידראולי, מידות ועוד – בהשוואה לנתוני היצרן (בדומה ל'מבחני נברסקה'). לאחר מכן נבחן הטרקטור על דינמומטר במטרה לבחון התנהגות (הספק וצריכת דלק) בתנאי מעבדה, לפי גובה סל"ד מקובל לכל סוג של בדיקה. בשלב האחרון עובר הטרקטור כמה מבחני שדה המחולקים לעבודות גרירה (חריש וקלטור), גרירה עם PTO (כיסוח, תיחוח) וגרירה עם PTO ולחץ הידראולי (מכבש חציר ופיזור זבל). כל סוג עבודה מתבצע בכמה רמות קושי (100%, 70% וכיו"ב), בכמה מהירויות ותך כדי בדיקה מדוקדקת של צריכת הדלק, עד לרמת הסמ"ק/שעה. הציון הסופי והקובע הוא שקלול של כל תוצאות המבחנים המעשיים, כאשר הנתון מלמד מה היתה צריכת הדלק הממוצעת של הטרקטור לאורך המבחן. יש להדגיש כי כל טרקטור נבחן בתנאים זהים.

דויץ פאהר 6180

הדגם הנבחן האחרון הוא כאמור דויץ פאהר 6180 עם מנוע דויץ TCD בנפח 6.1 ליטר ו-167 כ"ס, 6 צילינדרים עם 4 שסתומים לצילינדר, טכנולוגית SCR וכמובן – עמידה בתקני Tier 4i. בהודעה שפרסם הארגון נאמר כי "טרקטור זה מציע את צריכת הדלק הטובה בקטגוריה שלו, ואת תוצאות צריכת הדלק הטובות אי פעם בסגמנט". עם נתון של 266 גרם/קילוואט לשעה מדובר ב"כמעט 10% פחות צריכת דלק מהממוצע בקטגוריה" – נתון משמעותי ביותר, ללא ספק.
בסאמה דויץ-פאהר מיהרו כמובן להגיב בסיפוק לפרסום התוצאות; מנהל הפיתוח של הקונצרן, שהוא בעליו של המותג דויץ-פאהר, מאסימו ריבאלדונה, אמר בהודעה לעיתונות כי "את ההישג המרשים של הטרקטור מסדרה 6 של דויץ-פאהר ניתן ליחס למשאבים ולמאמצים הרבים שלנו ביישום אופטימיזציה במנועים המתקדמים בכלים אלו, יחד עם העבודה הרבה המושקעת במערכות ההידראוליות, העברת הכוח והאלקטרוניקה בטרקטורים שלנו במטרה להוביל בתחום זה. אנו כמובן גאים מאוד בתוצאות המבחן האובייקטיביות".
לפניכם כמה תוצאות נוספות של מבחני טרקטורים שבוצעו על ידי ה-DLG בעת האחרונה, כאמור – כולם באותם התנאים – בכדי לקבל נקודת התייחסות לתוצאת המבחן של הדויץ-פאהר 6180, שניתן לראות שהיתה מרשימה גם בהשוואה לכלים חלשים וקומפקטיים יותר. שימו לב כי מדובר בטרקטורים מרמות הספק שונות, ולהבדלים המשמעותיים לעיתים בין כלים חלשים יחסית – ושתייני דלק – בהשוואה לכלים חזקים יותר, שמציעים צריכת דלק מרשימה ביחס להספק.

תוצאות מבחני טרקטורים של ארגון ה-DLG