,

דויץ-פאהר סדרה 9 החדשה

במקביל להשקת סדרה 11 החדשה – סדרת הטרקטורים הגדולה והחזקה של דויץ-פאהר אי פעם – מושקתדויץ-פאהר סדרה 9 דויץ-פאהר סדרה 9גם סדרה 9 של היצרנית הגרמנייה הנמצאת בבעלות קונצרן סאמה דויץ-פאהר האיטלקי. בניגוד לסדרה 11, שנכון להיום כוללת את הטרקטורים הקונבנציונאליים החזקים בייצור אך שיווקה לא יחל לפני 2015, סדרה 9 החדשה קרובה יותר לייצור. עם שתי הסדרות החזקות הללו כבר מתחילה להצטייר תמונה ברורה בהחלט של הקונצרן האיטלקי, ובמרכזה הפיכת דויץ-פאהר למותג המוביל בקבוצה, לפחות מבחינת ההספק של הדגמים, וזינוק החלטי ורועם אל ליגת הכלים הכבדים והחזקים בשוק.
עובדה זו יכולה להצביע על שתי מגמות עתידיות בהן מאמינים ב-SDF; הראשונה – באירופה, שוק הבית של יצרניות משובחות דוגמת קלאאס, פנד, ואלטרה ודויץ-פאהר, נוצרה דרישה לכלים חזקים מעד כה, כשמחסום ה-350-400 כ"ס אצל החזקים בהיצע מחליף גבול עליון חדש (סדרה 11 תציע עד 440 כ"ס, ובפנד עובדים על מפלצת מסתורית – חזקה עוד יותר). המגמה השנייה היא הפזילה לשוק הגדול והעשיר בעולם – ארה"ב וצפון אמריקה. שם שולטים כלי עיבודים כבדים וחזקים ברמות הספק וביצועים שלרוב היצרניות האירופאיות לא היתה דריסת רגל שליגה שלהם. קל לדמיין כלים דוגמת הדויץ-פאהר סדרה 11 החדש, למשל, מתחרים בענקים של ג'ון דיר, קייס, וורסטיל או ניו הולנד בשטחי הגידול האינסופיים כפי שישנם ביבשת החדשה.דויץ-פאהר סדרה 9 דויץ-פאהר סדרה 9 סדרה 9 החדשה, אם כן, הושקה אף היא בגרמניה אל קטגוריה ה-300 כ"ס. 4 גרסאות הושקו במעמד החשיפה בטווחי הספק שבין 270 ל-340 כ"ס. בהתאם למיטב האופנה (והטכנולוגיה…) העדכנית מתבצעת העברת הכוח אל הגלגלים באמצעות גיר רציף, המכונה בדויץ-פאהרית TTV. כיחידת כוח משמש מנוע דויץ TCD כפול-מגדשים עם 6 צילינדרים בנפח 7.8 ליטר ו-4 שסתומים לצילינדר העומד בתקני Tier 4. עוד מתהדר מנוע מתקדם זה במערכת הזרקת מסילה משותפת אלקטרונית ומצנן ביניים. על מנת לאפשר יום עבודה מלא וללא הפרעות מוצע מיכל דלק נדיב ביותר בנפח 600 ליטר (+60 ליטר אוריאה). בין יתר האמצעים בהם מצויד המנוע לטובת חיסכון בדלק מצוינת כאן מערכת צינון מפוקחת מחשב המתאימה עצמה לתנאי הסביבה ביחס לעומס בו שרוי המנוע.
דויץ-פאהר טרם שחררו מפרט מלא, כך שעדיין חסרים פרטים אחדים. ממה שפורסם ידוע כאמור על 4 דגמים: 9270 TTV 9300 ,TTV 9320 ,TTV ו-9340 TTV, כאשר 3 הספרות האחרונות בשם הדגם מתייחסות להספק המרבי. תיבת ההילוכים מיוצרת על ידי ZF (מדגם Eccom 2.8) במיוחד עבור סדרה זו ומאפשרת בחירה בין מהירות מרבית של 50 קמ"ש (ב-1,480 סל"ד) ל-60 קמ"ש (ב-1,780 סל"ד). הסרן הקדמי הוא מתוצרת Dana, האחורי מבית ZF עם עומס מרבי מותר של 12 טון. המשאבה ההידראולית היא בעלת ספיקה מרבית של 210 ליטר/ד' ובכלים ניתן לקבל עד 7 יציאות. מה עוד? כושר ההרמה בזרועות הקדמיות (אופציה) עומד על 5.0 טון, באחוריות על 12.0 טון. בדויץ-פאהר לא מסרו מתי יוחל בשיווק הדגמים החדשים.